“Predarea lucrarilor la timp si la standarde a devenit o regula foarte puternica, mai ales in acest moment”

koram.jpgAfirma Sorin Suciu, Directorul de Marketing al companiei Koram Romania, intr-un interviu acordat Portalului National de Administratie Publica www.administratie.ro.

Acesta apreciaza ca piata constructiilor din Romania nu se va redresa decat in momentul in care piata globala se va regla si va functiona normal, iar primele semnale pozitive se vor vedea cel mai devreme in 2011.

– Domnule director, Koram reprezinta o companie de renume international in domeniul constructiilor. Cand a aparut in Romania aceasta companie si cum va pozitionati in acest moment pe piata de profil din tara noastra?

– Compania a venit in Romania in 2001 aducand o experienta de mai bine de 25 de ani in domeniul constructiilor industriale. Compania KORAM este specializata in proiectarea si realizarea constructiilor destinate sectorului industrial, dispunand inclusiv de facilitati de producere a structurilor metalice si panourilor sandwich. In ultimii cativa ani am inceput sa lucram tot mai mult ca Antreprenor General in domeniul constructiilor industriale, administrative si comerciale, structura interna a companiei si experienta internationala fiind doi factori importanti care ne-au ajutat sa facem acest lucru cu suces.

– Aveti ca principal obiect de activitate constructiile cu structura metalica. Care sunt principalii furnizori de materie prima pe care ii aveti?

– Incercam sa folosim furnizori de pe piata locala, dar de multe ori suntem nevoiti sa apelam la furnizori din afara tarii. Ceea ce mie personal imi displace este faptul materialele pe care le integram in constructiile noastre sunt produse intr-o proportie mai mare de 50% in strainatate si din pacate nu cred ca in viitorul apropiat vor aparea schimbari majore.

– Cati angajati numara compania dumneavoastra la acesta ora?

– In acest moment compania KORAM are peste o suta de angajati romani implicati in productie, departamente tehnico administrative si executie.

– Cui se adreseaza produsele si serviciile oferite de Koram?

– Produsele KORAM se adreseaza companiilor care au nevoie de spatii destinate producerii sau depozitarii bunurilor. Ceea ce ofera KORAM clientilor sai raspunde si este creat conform cerintelor beneficiarului, o caracteristica importanta a produselor noastre fiind eficienta constructiva. Anterior semnarii unui contract acordam un timp important intelegerii necesitatilor clientilor nostri si realizarii celor mai bune solutii tehnice.

– Ne aflam intr-o perioada de recesiune economica. Cat de greu va este sa predati “la cheie” lucrarile contractate, in aceasta perioada? Cum reusiti acest lucru?

– Predarea la timp si la standarde a devenit o regula foarte puternica mai ales in acest moment. A nu intelege in acest moment ca beneficiarul trebuie sa isi primeasca cladirea functionala in cel mai scurt timp pentru a o “pune la treaba”, este calea cea mai sigura de a iesi de pe piata constructiilor. De asemenea, in acest moment exista riscul ca anumite lucrari cu perioada lunga de realizare sa fie afectate daca afacerea si cash-flow-ul beneficiarului sunt afectate, asa ca regula de baza acum ar putea fi enuntata astfel: termina lucrarea in cel mai scurt timp si la calitatea stabilita pentru a fi sigur ca vei fi platit.

– Cat timp credeti ca va mai dura pana cand se va redresa piata constructiilor din Romania?

– Beneficiarii nostrii activeaza in aproape toate sectoarele economice si toti au inregistrat scaderi in ultima vreme. Asa cum stim, planurile de afaceri ale diversilor investitori au fost afectate atat de scaderea cererii cat si de lipsa finantarii ieftine, lucru care a condus fie la anularea sau intr-un caz mai bun la amanarea investitiilor. Piata constructiilor nu se va redresa decat in momentul in care piata globala se va regla si va functiona iarasi normal si personal nu cred ca se vor vedea semnale pozitive mai devreme de de inceputul lui 2011. Nu trebuie pierdut din vedere si faptul ca in Romania exista si o oarecare sezonalitate a sectorului constructiilor.

– Ce probleme intampina Koram din punct de vedere economic in plan international? Stim ca activati si pe pietele din Israel, Africa si Rusia.

– In Israel situatia economica este afectata dar nu in aceeasi masura ca in Europa si in Romania. Si acolo piata constructiilor a scazut, dar in mai mult de 30 de ani de activitate compania noastra a trecut prin mai multe crize si astazi este inca un nume important si cunoscut in breasla. Suntem insa foarte increzatori ca vom depasi si aceasta situatie si vom iesi din perioada de criza cu o pozitie mai puternica pe piata.

– Care este strategia de dezvoltare a companiei pe care v-ati propus-o pe termen scurt si mediu?

– Strategia normala pentru acest moment se refera preponderant la eficientizarea tuturor departamentelor companiei,iar un alt aspect asupra caruia insistam acum este intarirea imaginii companiei. Deasemenea noi am considerat ca acest moment este cel mai bun pentru achizitionarea de echipamente mari si ne propunem ca si in urmatorii ani sa investim in utilaje si echipamente. Pe termen mediu ne-am popus sa continuam realizarea produselor in acelasi sector al constructiilor, cu ajutorul tehnologiilor moderne gestionate de instrumente manageriale de actualitate.