Primăria Capitalei realizează pe Calea Victoriei marcaje de tip Bike box, care vor fi însă trasate şi pe alte artere.
Administraţia Străzilor realizează aceste marcaje în zona trecerilor de pietoni din intersecţiile semaforizate, unde se poate efectua virajul la stânga. Măsura vizează siguranţa persoanelor care folosesc biciclete şi trotinete.
„Bike box-ul reprezintă o zonă bine delimitată, constând într-un marcaj în formă pătrată, cu o bicicletă în mijloc, care va apărea pe carosabil. Principalul rol al acestor marcaje este să-i ajute pe cei care se deplasează pe două roţi, prin crearea unui spaţiu de stocare a bicicletelor care efectuează virajul la stânga. Bicicliştii vor avea, astfel, posibilitatea de a fi primii la semafoare şi de a avea o vizibilitate crescută în zonele aglomerate. Aceştia nu se vor mai expune riscului de a fi acroşaţi de autoturismele care pleacă în viteză de la semafor şi nici nu vor mai inhala gazele de eşapament”, informează PMB, pe Facebook.
În acelaşi timp, Bike box-ul îi va ajuta pe biciclişti să se încadreze pe banda dorită, având suficient timp pentru a efectua viraje în intersecţii.
În august 2021, consilierului municipal Nicorel Nicorescu (USR) anunţa că pe arterele importante ale Capitalei, în intersecţiile semaforizate unde este permis virajul la stânga, urmează să fie realizat un marcaj transversal „oprire”, la o distanţă de trei metri înainte de stâlpul semaforului, spaţiul respectiv fiind destinat bicicliştilor. O propunere în acest sens a fost aprobată de către Direcţia Transporturi din Primăria Capitalei şi a fost remisă către Administraţia Străzilor. Spaţiul marcat va fi utilizat de către biciclişti pentru a se încadra uşor pentru virarea la stânga în intersecţii.
Nicorescu menţiona că măsura se va aplica pe arterele importante, pe străzile de categoria 1 şi categoria 2. Consilierul municipal preciza că mulţi bucureşteni se tem să utilizeze bicicleta din cauză că în momentul staţionării la semafor nu au siguranţa necesară.
Conform acestuia, măsura va aduce şi alte beneficii, precum: creşterea siguranţei pentru cei care traversează trecerile de pietoni şi descongestionarea mai uşoară a intersecţiilor blocate. AGERPRES