PHILIPS vinde in fiecare secunda mai mult de cinci produse electrocasnice catre consumatori in intreaga lume

electrocasnice philips.jpgPhilips ilumineaza 65% din aeroporturile internationale importante, 30% din spitale, 35% din autoturisme si 55% din stadioanele importante de fotbal, Eiffel Tower, Sydney Opera House, Big Ben si Shanghai Hongqiao Square. Philips a inventat caseta audio, precum si numeroase sisteme optice de discuri pe baza de laser, si anume CD-ul audio, CD-ROM-ul, CD-R/RW, SACD si diverse formate de DVD-uri. In momentul lansarii, valoarea brandului era estimata conform raportului INTERBRAND la 4.4 miliarde USD. In anul 2009 Philips aproape si-a dublat valoare brandului, estimata la 8.1 miliarde USD urcand pe pozitia 42 in topul celor mai valoroase branduri mondiale.

Povestea Philips a inceput in 1891 cand Gerard Philips a fondat o companie in Eindhoven, Olanda, pentru „fabricarea de lampi incandescente si alte produse electrice”. Compania s-a orientat initial spre producerea de lampi cu filament de carbon si pana la sfarsitul secolului a devenit una din cele mai mari companii producatoare din Europa.


Dupa ce a introdus tubul medical cu raze X in 1918, Philips s-a implicat in primele experimente de televiziune in 1925. Compania a inceput sa produca aparate de radio in 1927 si vanduse deja un milion din acestea in 1932. Primul aparat de ras electric Philips a fost lansat in 1939, inventand apoi discurile rotative care au dus la dezvoltarea aparatului de ras electric Philishave si punand bazele tehnologiilor inovatoare ale transistoarelor si circuitelor integrate.

Philips a realizat, de asemenea, mari progrese in dezvoltarea aparaturii de inregistrare, transmitere si reproducere a imaginilor de televiziune, munca de cercetare a companiei ducand la dezvoltarea tubului de camera Plumbicon si a substantelor fosforescente pentru imbunatatirea calitatii imaginii. A introdus Caseta Audio Compacta in 1963 si a produs primele circuite integrate in 1965. Compact Discul a fost lansat in 1983.

In 2004, Philips a lansat „sense&simplicty” promitand consumatorilor produse si solutii ce implica o „simpla apasare de buton” tehnologia fiind pusa in slujba conusmatorului si nu invers.

Philips se implica activ in protectia mediului, indreptandu-si atentia spre sanatatea si bunastarea oamenilor, concentrandu-se pe consumul eficient de energie electrica si reducerea emisiilor de dioxid de carbon, ca principale obiective ale eforturilor pentru sustenabilitate. Philips lanseaza in fiecare an produse ecologice, care au consum redus de energie si sunt fabricate din materiale reciclabile. Philips a lansat la inceputul anului programul EcoVision5, prin care si-a fixat obiectivele legate de sustenabilitate pentru anul 2015, pe baza tendintelor globale privind problemele pentru care compania poate oferi solutii semnificative. Prin aceste obiective, Philips isi extinde abordarea in ceea ce priveste sustenabilitatea mult dincolo de amprenta ecologica, in conformitate cu strategia sa privind sanatatea si bunastarea oamenilor.


Philips Philips se straduieste sa asigure bunastarea a mai mult de 500 de milioane de oameni pana in 2015. Pentru atingerea acestui obiectiv, vor fi luate in considerare toate produsele si solutiile Philips care se adreseaza direct ingrijirii oamenilor. Un exemplu este MammoDiagnost DR care a fost inclus in programul Mobile Breast Screening Unit, menit sa faciliteze accesul la asistenta medicala preventiva pentru femeile din zonele izolate din Orientul Mijlociu.


Pana in 2015, Philips va imbunatati eficienta energetica a intregului portofoliul de produse cu 50%. Iluminatul consuma 19% – aproape o cincime – din consumul total de energie la nivel global. Tendinta este ca tehnologia LED sa devina in curand o norma a industriei. Philips detine solutiile pentru a face o diferenta semnificativa la nivel global in abordarea eficientei energetice prin inovatiile in domeniul iluminatului. Astfel, Philips a introdus primul solar-powered LED Floodlighting in Africa de Sud, prin care ii ajuta pe oameni sa se bucure de viata dupa apusul soarelui, pe lumina, fara utilizarea infrastructurilor de energie electrica.


De asemenea, pana in 2015 Philips doreste sa dubleze actiunile de colectare si reciclare a produselor sale, precum si cantitatea materialelor reciclabile folosite in productie. Deficitul de resurse materiale, lacunele legislatiilor din unele tari in ceea ce priveste colectarea si reciclarea, precum si cererile tot mai mari ale consumatorilor, prezinta riscuri ecologice mari pentru planeta. Abordarea Philips in dezvoltarea produselor, bazata pe proiectare ecologica (EcoDesign), a condus la gasirea unor solutii precum aspiratorul Performer Energy Care. Materialele din care acesta este produs sunt in proportie de 60% materiale reciclabile si materiale plastice bio. De asemenea, Philips a fost partener la dezvoltarea legislatiei UE pentru colectare si reciclare. Si-a extins operatiunile de voluntariat pentru colectare si reciclare, incepute in 2008 in India si Brazilia, si le-a lansat si in Argentina in 2009.

In Romania



Philips si-a inceput activitatea in Romania in jurului anului 1925. Doi ani mai tarziu, a deschis in Bucuresti prima fabrica de echipamente radio. Dupa o intrerupere a activitatii pe piata locala, s-a intors pe piata romaneasca in anul 1992. Astazi, compania are trei noi domenii de activitate care integreaza domeniile anterioare:



Consumer Lifestyle (produse electronice si electrocasnice)


In domeniul aparaturii electro-casnice si de ingrijire personala, Philips este lider de piata pe mai multe segmente: aparate de bucatarie, aspiratoare si fiare de calcat. Pe piata aparatelor de ingrijire personala s-a inregistrat o expansiune remarcabila, Philips detinand pozitia de leader in segmentul aparatelor electrice de barbierit si al aparatelor de tuns. In domeniul produselor electronice, Philips este un „inovator” lansand produse revolutionare, cum este primul televizor din lume care pastreaza proportiile unui ecran cinematografic (Cinema 21:9) sau Aurea.

cinema philips.jpg



Healthcare (aparatura medicala)

In domeniul echipamentelor medicale, Philips este prezent pe piata cu echipamente de monitorizare cardiaca, echipamente de imagistica medicala, tehnologia informatiei medicale si echipamente cu ultrasunete. In momentul de fata, Philips este unul dintre cei mai importanti furnizori pe piata romaneasca pentru sistemele de echipamente cardiovasculare (cardio angiografe) cu detector digital.

aparatura medicala philips.jpg



Philips Lighting (surse si corpuri de iluminat)

In domeniul produselor de iluminat, Philips este unul dintre cei mai mari producatori pe segmentul lampilor economice si al celor fluorescente profesionale, pe cel al aparatajelor electronice tip HF cat si o cota importanta din piata de iluminat spatii de birouri, comerciale si de iluminat exterior (iluminat stradal, stadioane, monumente istorice). Philips produce toata gama de surse economice capabile sa ilocuiasca orice sursa incandescenta, venind astfel in intampinarea nevoilor consumatorilor odata cu inceperea procesului de interzicere a surselor incandescente in ROMANIA.