Consiliul Judeţean Cluj a desemnat firma care se va ocupa de documentaţiile necesare exproprierii terenurilor, în vederea construirii pistei de 3.500 de metri a Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca.
În urma licitaţiei organizate de CJ Cluj, firma GEO EARTH SRL a câştigat, cu o ofertă de 207.485 de lei fără TVA, licitaţia pentru proiectul „Elaborarea documentaţiilor cadastrale şi identificarea proprietarilor de terenuri care se vor expropria la Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca, în vederea realizării obiectivelor: Pistă de decolare – aterizare de 3.500 metri şi Deviere şi regularizare a râului Someşul Mic”.
Suprafaţa de teren afectată de construirea viitoarei piste este de 244 hectare, iar documentaţiile necesare vor fi făcute de firma câştigătoare în termen de 150 de zile de la semnarea contractului. La licitaţie au participat 25 de firme, cea mai mică ofertă fiind a firmei câştigătoare, iar cea mai mare ofertă a fost de 605.000 lei, fără TVA.
„Am finalizat o nouă etapă necesară în vederea demarării lucrărilor la unul dintre cele mai importante proiecte de investiţii ale Consiliului Judeţean Cluj din acest an – construcţia în cadrul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca a unei piste de decolare-aterizare de 3.500 de metri. Vom urmări ca firma declarată câştigătoare să-şi onoreze obligaţiile contractuale, astfel încât cel târziu la sfârşitul lunii iulie 2010 aceasta să ne furnizeze documentaţiile solicitate pentru a putea demara efectiv lucrările la acest proiect”, a declarat, luni, după anunţarea câştigătorului licitaţiei, preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe.
Preşedintele CJ Cluj şi directorul Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, David Ciceo, au arătat, la sfârşitul anului trecut, că „prioritatea zero” investiţională pentru aeroportul clujean în 2010 o reprezintă o nouă pistă, al cărei cost total va depăşi 150 de milioane de euro. Alin Tişe spunea că îşi propune ca termenul de finalizare a noii piste să fie anul 2012. El a afirmat că investiţia estimativă strict pentru pistă s-ar ridica la 88 de milioane de euro, la care s-ar adăuga costul exproprierii terenului necesar pistei şi costul devierii cursului Someşului. Râul Someş ar urma să fie deviat pe o porţiune de aproximativ 7 km, deviere care ar costa peste 60 de milioane de euro. AGERPRES