Preşedinţii Consiliilor Judeţene Bihor şi Arad, Ilie Bolojan şi Iustin Cionca, împreună cu primarii municipiilor Oradea şi Arad, Florin Birta şi Călin Bibarţ, au semnat, la Arad, un acord de asociere în vederea realizării proiectului drumului expres Oradea-Arad, a informat, într-un comunicat, CJ Bihor.

Prin această asociere, cele patru instituţii – CJ Bihor, CJ Arad, Primăria Oradea şi Primăria Arad – vor putea să achiziţioneze în comun serviciile de actualizare a studiului de fezabilitate al obiectivului de investiţii „Drum expres Oradea-Arad”.

Următoarea fază în derularea proiectului este achiziţionarea serviciilor de actualizare a studiului de fezabilitate. Consiliul Judeţean Bihor a fost împuternicit, ca autoritate contractantă desemnată în numele şi pentru asocierea constituită prin acordul de asociere, pentru lansarea anunţului de participare în SICAP în vederea actualizării studiului de fezabilitate.

Valoarea drumului expres Oradea-Arad va fi de aproximativ 1 miliard de euro, fiind realizat în parteneriat cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Contribuţia financiară totală estimată pentru achiziţionarea actualizării studiului de fezabilitate este de 4 milioane de euro. CJ Bihor a aprobat în şedinţa din 29 octombrie bugetul local al cotei ce îi revine – 1.000.000 de euro (TVA inclus).

Necesitatea realizării acestui proiect pe termen scurt derivă din faptul că DN 79 Arad-Oradea, conform studiilor, înregistrează un trafic de autostradă, astfel că, în domeniul infrastructurii rutiere din zona de vest a României, realizarea drumului expres Oradea-Arad a devenit o prioritate. În cursul lunii noiembrie vom demara procedura de achiziţie pentru actualizarea studiului de fezabilitate„, a declarat preşedintele CJ Bihor, Ilie Bolojan.

Conform proiectului, drumul expres Oradea-Arad va avea profil de autostradă cu trei benzi de circulaţie pe sens pe o distanţă de 14,6 kilometri, profil de autostradă cu două benzi pe sens pe o distanţă de 43,5 km şi profil de drum expres cu două benzi de circulaţie pe sens pe 76,4 kilometri, asigurându-se astfel conectivitatea cu infrastructura TEN-T existentă, respectiv sectorul Oradea-Borş şi Nădlac-Arad-Timişoara.

Proiectul include şi realizarea a cinci drumuri de legătură cu profiluri diferite, realizarea a 66 de poduri, pasaje sau viaducte şi a 12 noduri rutiere. AGERPRES