O noua facilitate prin www.e-guvernare.ro

Incepand cu 19 mai, prin intermediul Sistemului Electronic National (SEN), www.e-guvernare.ro, contribuabilii mici si mijlocii din Bucuresti si judetul Ilfov au posibilitatea de a depune online Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj catre Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca.

Pana in prezent, aceasta facilitate a fost posibila doar pentru marii contribuabili, fiind extinsa, intr-o prima etapa, pentru toti contribuabilii persoane juridice din Bucuresti si judetul Ilfov.

Pentru a beneficia de aceasta optiune de a depune online Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor pentru somaj, persoanele juridice trebuie sa solicite Agentiei pentru Serviciile Societatii Informationale, operatorul SEN, eliberarea unui certificat digital.

Documentele necesare pentru inregistrarea in SEN sunt reglementate prin Hotararea de Guvern nr. 1085/2003, cu modificarile si completarile ulterioare. Mai multe informatii privind eliberarea certificatului digital le obtineti accesand urmatorul link:
https://formularunic.e-guvernare.ro/Informatii/Eliberare%20certificat.html

SEN prezinta avantajul unui sistem guvernamental recunoscut, testat si acceptat, iar parteneriatul ASSI – ANOFM in realizarea acestui demers este o confirmare a nevoii de incredere a utilizatorilor in sisteme reglementate si securizate. Depunerea declaratiilor online, prin SEN, este la fel de simpla ca varianta clasica de expediere electronica prin e-mail, dar are avantajul folosirii unor canale securizate, oferind astfel garantia livrarii sau a respectarii termenului limita stabilit prin lege.