O nouă aplicaţie smart, folosită de administraţia din Ciugud: Cetăţenii pot transmite rapid orice sesizare

Sătenii din Ciugud pot sesiza Primăria, în câteva secunde direct de pe telefonul mobil, printr-o aplicaţie prin care pot transmite orice problemă care ar putea apărea după relaxarea măsurilor anti-COVID-19, pusă gratuit la dispoziţia comunei din Alba de către o companie de software din Cluj.

“Primăria Comunei Ciugud oferă din această săptămână cetăţenilor aplicaţia City Health care le va permite să transmită orice sesizare sau orice posibilă problemă care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire şi combatere a răspândirii COVID-19. Aplicaţia informatică poate fi instalată gratuit pe telefonul mobil şi cetăţeanul poate transmite o sesizare în doar câteva secunde, mesaj care ajunge în timp real la echipa primăriei. De asemenea, pot fi transmise către cetăţeni sfaturi, informări sau avertizări”, se menţionează în comunicatul dat publicităţii de autorităţile locale.

Potrivit sursei citatre, aplicaţia City Health este pusă la dispoziţie Primăriei Ciugud în mod gratuit de către compania de software “Life is Hard” din Cluj, în baza unui parteneriat care are ca scop testarea şi îmbunătăţirea acestei platforme.

“Pentru început, cetăţenii din Ciugud vor avea posibilitatea de a raporta probleme care ar putea apărea în contextul relaxării măsurilor de prevenire şi combatere a răspândirii COVID-19, urmând ca ulterior să existe posibilitatea de raportări ample privind orice fel de probleme edilitare”, se precizează în comunicat.

Potrivit primarului Gheorghe Damian, accesul la orice serviciu public trebuie să însemne pentru cetăţean doar un simplu click. “Comuna Ciugud este un promotor activ al conceptului ‘Smart Village’ care presupune în primul rând ca administraţiile locale să devină ‘smart’ digitalizând serviciile publice oferite. Pandemia de la nivel mondial ne-a arătat în această perioadă că trebuie să facem paşi rapizi spre digitalizare şi să folosim tehnologia în beneficiul cetăţenilor. Accesul la orice serviciu public trebuie să însemne pentru cetăţean doar un simplu click. Acesta este motivul pentru care la Ciugud suntem deschişi oricărui parteneriat cu cei care vor să dezvolte sau să testeze în comunitatea noastră soluţii inteligente pentru îmbunătăţirea serviciilor publice”, a afirmatedilul.

La rândul său, managerul general al companiei din Cluj, Erik Barna, a apreciat că Ciugudul poate fi considerat un exemplu de administraţie locală inteligentă. “Platforma City Health este un ajutor pentru orice comunitate şi permite administraţiilor publice locale să relaţioneze mai uşor cu cetăţenii, să afle şi să rezolve rapid probleme acestora. Practic, este un instrument digital util prin care administraţia rămâne în contact cu cetăţenii putând să primească sesizări de la aceştia, dar şi să transmită anunţuri sau avertizări rapide”, a explicat Erik Barna.

Platforma City Health permite relaţionarea la distanţă între cetăţeni şi administraţia locală, pentru a rezolva problemele comunităţii. Prin intermediul aplicaţiei, cetăţenii pot raporta (mesaje text, poze – inclusiv cu geolocaţie) problemele cu care se confruntă şi pot solicita mai uşor asistenţă din partea administraţiei, inclusiv când au nevoie de suport în situaţii speciale, precum izolarea la domiciliu.

Administraţia locală preia solicitările simplu, prin notificările din platformă, şi poate interveni pentru rezolvarea situaţiilor sesizate. “În contextul crizei actuale, cetăţenii au la dispoziţie în aplicaţia mobilă categoria de raportări speciale Coronavirus prin care pot sesiza situaţii în contextul pandemiei şi pot solicita ajutor administraţiei locale”, mai arată sursa citată. AGERPRES