Noul terminal al Aeroportului Internaţional din Oradea a fost finalizat

Noul terminal de pasageri al Aeroportului Oradea, finalizat cu o întârziere de aproape doi ani, a fost inaugurat pe 4 august, într-un proiect integrat în valoare de aproape 26 milioane de lei.

“Este un proiect integrat, care înseamnă aici, pe Aeroportul Oradea, terminarea a trei proiecte, coordonate împreună. Discutăm despre construirea, respectiv extinderea celor două terminale. De azi, devine Terminalul 1 acest terminal nou, iar vechiul terminal devine Terminalul 2, care s-a reabilitat în întregime. Discutăm apoi şi despre reabilitarea parcărilor pentru public şi angajaţi, a întregului platou din faţa celor două terminale aeroportuare şi drumuri de incintă, precum şi accesul realizat pentru conectarea rutieră a aerogării la DN 79 Oradea-Arad”, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Bihor, Pásztor Sándor.

Noul terminal de pasageri are o suprafaţă de 2.925 metri pătraţi, cu destinaţia plecări şi sosiri curse interne şi sosiri curse externe, în timp ce terminalul existent va asigura plecările în cursele internaţionale. Capacitatea de prelucrare se ridică la 600 de pasageri pe oră, pe trei fluxuri, comparativ cu vechiul terminal, unde se procesau doar 100 de pasageri pe oră.

Parcarea din faţă dispune de 128 de locuri, 5 locuri pentru persoane cu dizabilităţi, 14 locuri pentru taxi, 3 pentru autocare, 6 pentru autobuze, iar parcarea din faţa terminalului 2 oferă 71 de locuri de parcare publică, alături de alte 80 de locuri pentru angajaţi.

Lucrările complexe ale noului terminal au cuprins şi realizarea de reţele de alimentare cu energie electrică pentru deservirea construcţiilor noi, a reţelelor de apă-canal, alimentarea cu agent geotermal a terminalului nou şi a împrejmuirilor pentru delimitarea diverselor zone din interiorul aeroportului.

“Chiar dacă s-a reuşit cu întârziere, avem condiţiile perfecte pentru zborurile internaţionale, atât din punct de vedere tehnic, cât şi privind personalul, dispunem de oameni de specialitate, avem toate autorizările, toate echipamentele, toate utilajele sunt funcţionale”, a precizat Pásztor Sandor.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în data de 10 august 2017, cu un termen de execuţie de 12 luni, dar cum termenul s-a depăşit foarte mult, s-au calculat şi facturat penalităţi în valoare de 3,2 milioane de lei, care au fost reţinute din situaţiile de lucrări depuse de antreprenorul lucrării. Recepţia lucrărilor a avut loc pe 22 iulie 2020.

Miercuri, de pe noul terminal va pleca prima cursă, Tarom, iar vineri, 7 august, este programată prima cursă Blue Air pe ruta Bucureşti – Oradea.

Investiţia de la Aeroportul Oradea s-a ridicat la suma de 25,94 milioane lei (inclusiv TVA), din fonduri de la Guvern (18 milioane de lei) şi un credit al Aeroportului Oradea, de 6,7 milioane de lei, garantat de CJ Bihor. AGERPRES