Noul Centru de Management al Traficului a fost inaugurat la Primăria Capitalei

Noul Centru de Management al Traficului a fost inaugurat, pe 18 iulie, la sediul Primăriei Capitalei, edilul general, Gabriela Firea, anunțând că aici sunt centralizate informații din 215 intersecții semaforizate, din totalul de 450 existente în București.

Până la sfârșitul anului vor mai fi racordate la acest sistem inteligent de management al traficului alte 60 de intersecții semaforizate, iar până la mijlocul anului viitor ne dorim ca toate cele 450 de intersecții semaforizate să fie integrate în acest sistem. Practic, în această încăpere, cu ajutorul ecranelor, avem comandă unică pentru următoarele informații: transportul public, transportul urban și supravegherea video. Avem 280 de camere video amplasate în Capitală, atât în zona intersecțiilor, cât și în principalele puncte strategice“, a precizat Firea.

În cadrul centrului activează reprezentanți ai Brigăzii Rutiere, ai Poliției Locale și ai Administrației Străzilor. Sistemul a presupus o investiție de 260.000 de euro, pe care Gabriela Firea a apreciat-o ca fiind “mică, în comparație cu efectele foarte mari pe care le va avea” în ceea ce privește managementul traficului.

“În momentul în care într-o intersecție se observă blocaje, se acționează imediat, pentru a se transmite informația și pentru a se lua cele mai bune decizii pentru fluidizare. Există și posibilitatea — spre exemplu — și această decizie se ia împreună cu Brigada Rutieră: semafoarele să poată fi modificate, ca și culoare, de aici, prin decizia care se ia în Centrul unic de informații și de monitorizare a traficului. Centrul va funcționare șapte zile din șapte, 24 de ore din 24”, a explicat Firea.

Contractul cu firma UTI, compania care gestiona până în prezent Sistemul de Management al Traficului, a fost reziliat. Firea a precizat că în cadrul vechiului sistem erau integrate aproximativ o sută de intersecții, acesta fiind depășit “ca și uzură morală și fizică și nu putea să facă față sub nicio formă cerințelor”.

Prin intermediul fibrei optice, informațiile de la noul Centru de Management al Traficului se transmit și la Centrul de Management al Situațiilor de Urgență. Primarul general a arătat că mentenanța va fi asigurată tot de către angajații Primăriei. Totodată, Gabriela Firea a anunțat că, potrivit estimărilor făcute de specialiști, traficul ar putea fi fluidizat cu 20-30% prin activitatea noului centru de management.

Cristian Stroe, consilier al primarului general, a vorbit de asemenea despre modul în care vor acționa angajații centrului în cazul unui blocaj. “Se iau primele decizii aici (la nivelul centrului — n.r.). Aceste decizii sunt transmise mai departe către Poliția Rutieră, iar cel mai apropiat echipaj de poliție rutieră ajunge imediat în acea intersecție. Aceeași procedură este valabilă și pentru Poliția Locală a Municipiului București. (…) Apoi se pot lua decizii la nivel informatic, în sensul că se poate stabili — tot cu acordul Brigăzii Rutiere — dacă acelei intersecții i se pot mări sau i se pot scădea acei timpi. Nu poți interveni neapărat să îl faci verde, dar poți interveni asupra acelor timpi, care se corelează mai departe cu acele intersecții care duc către nodul final”, a explicat el. AGERPRES