Publicitatea de stat va fi acordata pe baza de licitatie, iar contractul va fi facut public, conform unei ordonante de urgenta aprobate de Guvern.
Purtatorul de cuvant al Executivului, Oana Marinescu, a anuntat ca actul normativ face parte din politica Guvernului de transparenta si de garantare a libertatii de exprimare, dupa ce, „fostul Cabinet a controlat presa folosind bani publici”. Contractele pentru publicitatea de stat se vor incadra intr-o categorie speciala a achizitiilor publice, numita contract de publicitate media. Acest contract va reglementa relatiile financiare dintre companiile de stat si cele media, indiferent daca este vorba despre o relatie directa sau de una prin intermediul unei agentii specializate.

Un site guvernamental specializat, www.publicitatepublica.ro, va gazdui anunturi privind intentia unor institutii de a cumpara spatii publicitare, pentru contracte care depasesc 2.000 de euro. Autoritatea contractanta va publica procedura de derulare a contractului, precum si criteriile de evaluare a ofertelor institutiilor media interesate si algoritmul de calcul folosit. Dupa atribuirea contractului se va face public continutul acestuia si se va justifica alegerea respectivei institutii media pentru derularea contractului de publicitate. Autoritatea contractanta nu are dreptul sa divizeze contractul in contracte distincte care sa fie mai mici de 2.000 de euro in scopul de a evita aceasta procedura.

Nerespectarea prevederilor referitoare la transparenta in atribuirea contractelor de publicitate media se sanctioneaza cu amenda cuprinsa intre 30 si 75 milioane lei. Oana Marinescu a precizat ca cei interesati pot solicita orice fel de informatii despre un anumit contract, conform legii privind liberul acces la informatiile de interes public.