Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a declarat că în momentul în care a preluat mandatul, Societatea de Transport Bucureşti (STB) avea datorii de 1,2 miliarde de lei, aflându-se la „limita falimentului”.
„Am făcut toate eforturile pentru a menţine în viaţă această societate, care era la limita falimentului în momentul în care am ajuns în primărie. Datoriile STB erau de 1,2 miliarde lei. Există mai multe bunuri ale STB care sunt poprite de ANAF. Practic, cea mai mare parte din flotă este sechestrată de ANAF. În momentul acesta, cu sprijinul Guvernelor Orban, Cîţu, Ciucă, datoria pe care STB o are este de 760 de milioane de lei, deci aproape jumătate faţă de cea pe care am preluat-o. Şi mai important, este o datorie care acum este eşalonată cu ANAF”, a precizat Nicuşor Dan.
Potrivit acestuia, în prezent există predictibilitate în ce priveşte plăţile către ANAF şi nu mai există vreun risc ca STB să intre în insolvenţă. Pe de altă parte, a subliniat că activitatea societăţii trebuie optimizată.
„Vreau să spun însă că această societate trebuie optimizată şi că nu vom renunţa la a face acest lucru. Nu vom renunţa la controlul pe care contractul de delegare ni-l permite să îl facem prin intermediul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public. Deci, vom continua, prin Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară, să facem acele controale pentru ca maşinile să plece la timp din staţii, pentru ca bucureştenii să nu fie afectaţi”, a spus el.
Nicuşor Dan a adăugat că vor continua activităţile de „eficientizare în interiorul STB” din punct de vedere economic, astfel încât banii plătiţi de bucureşteni să se reflecte în calitatea serviciilor.
În ce priveşte protestul STB, edilul general a declarat că miercuri a existat o discuţie între membri CA şi liderii de sindicat, la sediul STB. El a arătat că „nu e totul perfect în STB”, dar că Primăria face eforturi pentru ca activitatea să continue în condiţii cât mai bune pentru toată lumea.
„Nu au existat – în afară de solicitarea de demitere a directorului general al STB – solicitări concrete. Şi nu poţi să paralizezi un oraş ca să ceri să fie demis directorul STB. În urmă cu o săptămână a existat un protest autorizat al unui sindicat mai mic din interiorul STB. Oamenii aceştia au venit şi au cerut autorizaţie pentru organizarea protestului şi în Comisia de ordine publică am avut un dialog cu domniile lor (…). Aveau informaţii incorecte. De exemplu, ştiau că datoriile PMB către STB sunt de 1,4 miliarde. Nu, sunt 770 de milioane”, a mai spus el.
Primarul general a mai precizat că, în afara solicitării referitoare la demiterea directorului general STB, sindicaliştii au cerut şi renegocierea contractului colectiv de muncă, dar că, potrivit legislaţiei, „contractul colectiv de muncă se prelungeşte automat” pe durata stării de alertă.
„Dumnealor sunt în situaţia în care au un contract colectiv de muncă, conducerea STB i-a chemat la negocieri pentru adiţionarea contractului colectiv de muncă după 15 februarie 2022. Atunci este data la care ne aşteptăm să votăm în cadrul Consiliului General bugetul pe anul 2022. Nu poţi să discuţi chestiuni care vizează banii fără să ai înainte bugetul”, a explicat Nicuşor Dan.
Tribunalul Bucureşti a admis joi cererea Societăţii de Transport Bucureşti (STB) de suspendare a grevei declanşate de sindicalişti, activitatea în transportul public din Capitală urmând a fi reluată imediat. Decizia instanţei este executorie.
Conducerea societăţii de transport public a depus joi la tribunal două cereri, în care solicita suspendarea grevei sindicaliştilor, precum şi constatarea nelegalităţii protestului organizat de angajaţi. În primul dosar, cel privind suspendarea grevei, instanţa a dat dreptate STB, urmând ca cererea privind nelegalitatea protestului să fie judecată vineri.
Joi dimineaţă, şoferii de pe autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele din Capitală au declanşat o grevă generală, fiind nemulţumiţi de faptul că cererile lor de natură salarială nu au fost soluţionate. În replică, conducerea STB a transmis că întreruperea lucrului este o acţiune ilegală şi nu se vor plăti orele nelucrate salariaţilor implicaţi.
„Greva declanşată în această dimineaţa este ilegală. Există conexiuni directe, pe surse deschise, prin care domnul Petrariu, în calitate de lider de sindicat, alături de alţi lideri de sindicat, a provocat această grevă. Aceasta nu este o grevă ivită din senin, este o grevă ilegală în condiţii de pandemie, având în vedere că obligaţia legală era să scoată pe traseu măcar o treime din parc. (…)
Există materiale şi documente care vor sta la baza unei plângeri penale, ce va fi îndreptată împotriva unor lideri care s-au implicat în acest lucru”, a declarat directorul general al STB, Adrian Criţ, într-o conferinţă de presă. În opinia sa, angajaţii au fost manipulaţi de sindicat pentru a declanşa această grevă. AGERPRES