Evaluările directorilor de teatre s-au făcut pentru prima dată „pe bune”, a afirmat primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, după finalizarea acestor proceduri.

„Până acum, evaluările se făceau de complezenţă şi reieşea că totul este minunat. Consider că nota 8,90 dată unui manager este o notă foarte bună. Trebuie să ieşim din ipocrizia în care toţi luăm nota 10”, a scris Nicuşor Dan, joi, pe Facebook.

El a subliniat că poziţia de manager al unei instituţii de cultură nu este „un premiu de excelenţă pentru o activitate culturală colaterală”, ci „o activitate cu timp complet”, în care managerul trebuie să optimizeze resursele de care dispune, pentru un produs cultural de calitate.

„Susţin evaluarea făcută de comisie (formată din şase experţi în artele spectacolului şi trei funcţionari ai primăriei) pentru managerul Teatrului Metropolis, George Ivaşcu. Domnul Ivaşcu este un profesor respectat, ar fi un director artistic foarte bun, dar nu este un manager de teatru performant. Nu a reuşit, în evaluarea orală, să răspundă la întrebarea despre execuţia bugetară pe 2021, or primul lucru pe care trebuie să îl ştie un manager sunt principalii indicatori financiari. A avut în administrare sala Gloria de 350 de locuri în care nu a montat niciun spectacol la care să vândă bilete, în condiţiile în care alte teatre ale primăriei plătesc chirii consistente pentru sălile unde joacă. A avut la dispoziţie trei săli de spectacol şi a vândut 2.170 de bilete, adică 6 bilete pe zi vândute pentru trei săli avute la dispoziţie”, a mai afirmat Nicuşor Dan.

Edilul a declarat că, din 2017-2018, de când fostul edil al Capitalei Gabriela Firea a cheltuit în fiecare an cu un miliard de lei mai mult decât avea venituri, o formă de „a rezista financiar” a primăriei şi a instituţiilor subordonate a fost de a angaja cheltuieli şi a le plăti după 60-90 de zile.

„Prin reducerile drastice de costuri pe care le-am făcut la toate instituţiile în 2021, ne-am propus să ajungem la zi cu plăţile. Am fi şi ajuns la sfârşitul lui 2021, dacă nu am fi primit de la stat cu 130 de milioane de lei mai puţin decât estimarea Guvernului, pe care am construit toate bugetele. Deşi cei 130 milioane de lei ar fi rezolvat multe probleme, nu am protestat în vreun fel, am înţeles că atât a putut colecta statul din impozitul pe venit”, a punctat Nicuşor Dan.

În cazul Teatrului Metropolis, a menţionat el, în loc ‘să aţâţe’ colaboratorii împotriva Municipalităţii, managerul ar fi putut angaja integral cei 900.000 de lei pentru producţii, pe care îi avea în buget, iar Primăria i-ar fi plătit, cu întârzierea de două luni.

Nicuşor Dan a spus că teatrul ar fi putut să solicite alocarea unor sume din alte linii bugetare, unde a rămas cu excedent. „Unele realocări sunt de competenţa primarului, altele de competenţa Consiliului General, iar toate realocările solicitate de instituţiile subordonate au fost aprobate de primar sau de consiliu. Dacă şi-ar fi respectat obligaţia legală de a invita reprezentanţii PMB la Consiliile de Administraţie (a şi recunoscut că nu a făcut-o), managerul Teatrului Metropolis ar fi putut pune în practică aceste soluţii de criză”, a subliniat Nicuşor Dan.

Totodată, a spus că, dacă George Ivaşcu şi-ar fi respectat ţintele de venituri proprii asumate la începutul anului, care au fost realizate pe 31 decembrie 2021 în proporţie de 54%, colaboratorii ar fi fost cu plăţile la zi.

Nicuşor Dan a susţinut că managementul financiar ar fi trebuit să fie „mai precaut”, dând asigurări că Teatrul Metropolis nu se închide şi că instituţia are anul acesta un buget de 9.874.000 de lei, din care 1.100.000 de lei pentru producţii. AGERPRES