Primarul Nicolae Robu a anunţat schimbări majore în cadrul Serviciului de Transport Public Timişoara (STPT-RATT) în maxim două luni, întrucât actuala conducere s-a dovedit a fi „deficitară pentru transportul public”, dar situaţia economică apropiată de starea de faliment a societăţii, din anul 2012, ar fi putut fi şi mai agravată dacă s-ar fi produs modificări la nivelul conducerii ei.

În curând va fi momentul unei schimbări mari în STPT-RATT, astfel încât să asigure saltul calitativ pentru transportul local pe care eu l-am promis. În curând înseamnă circa două luni. (…). Trebuie o mai bună rânduială în RATT. Va veni şi momentul acesta. Conducerea actuală este decăzută definitiv şi ireversibil în ochii mei„, a declarat presei Nicolae Robu.

Edilul a detaliat că deşi a promis încă de la preluarea primului mandat un transport public occidental, acest lucru nu s-a putut materializa întrucât RATT a fost la un pas de faliment în anul 2012, iar o nouă conducere care să se ocupe de transportul public putea claca economic transportul în comun timişorean.

„Situaţia de la RATT pe care am preluat-o când am devenit primar era dezastruoasă economic. (…). Eram în dezastru, în prag de faliment şi trebuia să managerieze cineva care cunoştea lucrurile de acolo. Chiar dacă serviciile de transport mergeau prost, se stăpânea procesul în sine şi nu claca. Degeaba puneam pe cineva care ştia să îmbunătăţească transportul, dar claca firma, ajungea cu toate conturile blocate şi cu mijloacele fixe scoase la licitaţie în procedură de lichidare”, a explicat primarul.

Nicolae Robu consideră că demersul său a fost corect, mai ales că situaţia nu se putea rezolva doar prin schimbarea directorului RATT Ioan Goia, care „s-a şi înconjurat de oameni incompetenţi”, pentru că foarte multe din lucrurile care merg deficitar în transportul public nu i se datorau unui singur om.

„Nu am spus niciodată că Ioan Goia nu a făcut nicio treabă bună; a făcut foarte frumos Muzeul Transportului din Timişoara, Baza sportivă a RATT, el are anumite capacităţi, dar pe transportul în comun în sine se dovedeşte foarte deficitar, să fie clar”, a completat edilul.

Un recent sondaj comandat de primarul Nicolae Robu privind transportul în comun a arătat mari nemulţumiri pe ansamblu din partea timişorenilor, pornind de la timpii mari de aşteptare în staţii şi afişajul electronic eronat al timpilor de aşteptare, până la curăţenia din mijloacele de transport în comun.

Administraţia actuală a achitat din bugetul local achiziţia noilor troleibuze şi autobuze, dar şi o parte din tramvaiele recondiţionate total, flota de peste 140 de biciclete, cele şapte vaporete din fonduri europene, la care se vor adăuga alte cheltuieli din bani locali pentru achitarea a 20 de minibuze, cumpărarea a 30 de tramvaie noi, ultimele pe un posibil proiect de finanţare europeană. AGERPRES