popescu_cristina.jpgSustine Cristina Popescu, Director Relatii Publice in cadrul companiei
Romtelecom, in interviul acordat portalului www.Administratie.ro.

Aceasta vorbeste despre schimbarile majore petrecute in companie in ultimul an, despre noua abordare comerciala care pune exclusiv clientul pe primul loc al preocuparilor Romtelecom si despre strategia de viitor a companiei.

– Doamna Cristina Popescu, anul trecut, Romtelecom a initiat un program major de transformare, de crestere a eficientei interne si imbunatatire a calitatii serviciilor oferite. Cum s-a desfasurat acest program si care sunt avantajele obtinute?

– O mare parte a proiectului de transformare s-a incheiat inca de anul trecut, ceea ce a ajutat compania sa fie mai bine pregatita pentru criza care afecteaza si economia romaneasca. In 2008 au fost revizuite procesele si metodologiile de lucru, identificandu-se solutii de crestere a eficientei interne, dar si de mentinere sub control a costurilor. Ca urmare a schimbarilor unor procese de lucru, 2000 de persoane au parasit anul trecut compania. Tot in 2008 s-au intensificat si eforturile de dezvoltare a ofertei de servicii a companiei, pentru a creste baza de clienti si pentru a intensifica prezenta Romtelecom pe segmentele de piata in crestere.

Proiectul de transformare continua si in acest an, cresterea eficientei, controlul costurilor si dezvoltarea ofertei comerciale devenind, de altfel, obiective de urmat in mod constant pentru Romtelecom.

– Cu ce oferte si servicii veniti in intampinarea clientilor vechi ai Romtelecom si prin ce abordare considerati ca puteti atrage clientii competitorilor?

– Din 2007 Romtelecom are o noua abordare comerciala, „Clientul pe locul 1”, prin care ne straduim sa ne rasplatim clientii cu beneficii suplimentare la aceleasi preturi sau chiar la preturi mai mici, ca de exemplu viteze superioare la internet sau minute gratuite pentru telefonia fixa.

Oferta noastra este definita pornind de la parerile exprimate de clienti si necesitatile acestora, in concordanta si cu mesajul central exprimat de pozitionarea Romtelecom, care este „Bucura-te de viata” pentru persoane fizice sau „Te sprijinim sa reusesti” pentru companii.

In privinta ultimelor oferte lansate, putem sa va spunem ca noii clienti Romtelecom sunt atrasi, de exemplu, de raportul excelent calitate-pret al serviciului de televiziune digitala Dolce sau de beneficiile oferite la contractarea unui serviciu de internet broadband – luni gratuite la abonament, un pret lunar mai mic sau o consola de jocuri Wii – sau de tarifele foarte atractive pentru apelurile catre mobil si international in cazul abonamentului de voce Relaxat. Pentru clientii care au nevoie de internet de foarte mare viteza avem in portofoliu recent lansatele servicii bazate pe tehnologia VDSL, iar celor care cauta mobilitate pentru conexiunea lor de internet le putem oferi Clicknet mobil.

– Pe ce fundament se bazeaza politica Romtelecom in relatiile cu clientii, la momentul actual?

– Clientul pe locul 1. Este principiul pe care il aplicam in toate activitatile, fie ca presupun relationare directa cu clientii sau nu. Nu am reusit inca sa ne atingem toate obiectivele in aceasta privinta, dar facem continuu efortul sa analizam si sa imbunatatim toate operatiunile companiei. Tocmai de aceea e atat de important dialogul cu clientii si ne bucuram sa primim opiniile acestora, care ne ajuta in acest efort de a deveni si mai buni.

– V-ati propus pentru acest an sa va axati in principal pe dezvoltarea infrastructurii care sa va permita sa raspundeti in mod prompt cererilor tot mai mari de Internet de banda larga. Cum decurg lucrurile in aceasta privinta si ce credeti ca ar trebui imbunatatit in tot acest proces?

– In acest an Romtelecom a devenit un operator complet de servicii de internet broadband, odata cu lansarea serviciilor Clicknet mobil, care folosesc tehnologia CDMA. Ne concentram acum pe dezvoltarea retelei CMDA care acopera deja cateva sute de localitati, dar si a celei VDSL care asigura servicii la internet cu viteze de pana la 30 Mbps in 10 orase din tara. In prima jumatate a anului Romtelecom a investit aproape 100 milioane euro.

– Ce ne puteti spune despre serviciul Dolce, introdus de Romtelecom pe piata din Romania? Cati clienti ai acestui serviciu se afla in baza de date si ce noutati le pregatiti acestora?

– De curand am anuntat rezultatele financiare pentru prima jumatate a acestui an, iar platforma Dolce impreuna cu serviciul de internet de mare viteza al Romtelecom au inregistrat rate de dezoltare semnficative, chiar daca mai mici in comparatie cu perioadele anterioare, ca urmare a actualei crize mondiale care are impact si asupra pietei din Romania. Asadar, serviciul nostru DTH a ajuns la aproape 780.000 de clienti, crescand fata de aceeasi perioada a anului trecut cu 48%.

– Ce strategie veti aborda in continuare pentru dezvoltarea planurilor de afaceri, atat in ceea ce priveste sectorul business, cat si cel format din utilizatori individuali?

– In aceasta vara am lansat in premiera pe piata romaneasca un pachet care contine consola de jocuri Wii si conexiuni la internet de mare viteza, tipul de oferte menite sa ne consolideze pozitionarea de „entertainer” pe piata. Vom continua aceasta abordare si in perioada urmatoare. In ceea ce priveste ofertele pentru companii, ne bucuram sa fi devenit furnizorul preferat de solutii de voce si date – anul trecut am devenit numarul 1 pe piata atat in ceea ce priveste furnizarea de conexiuni broadband pentru companii, cat si pe segmentul VPN pentru marile corporatii.

Strategia de afaceri a Romtelecom poate fi rezumata prin concentrarea pe securizarea bazei de clienti pentru telefonie fixa, cresterea celei de Internet, date si televiziune, in paralel cu mentinerea nivelului actual de profitabilitate si lichididati ale companiei.