“Ne straduim mereu sa facem tehnologie integrata, perfect relationata cu nevoile si activitatea fiecarui client in parte, transferand experienta acumulata tuturor celorlalti”

motofei_marius.jpgAfirma Marius Motofei, Director de Vanzari in cadrul companiei INTEGRISOFT, intr-un interviu acordat Portalului National de Administratie Publica.

Acesta vorbeste pe larg despre solutiile si produsele software destinate institutiilor din administratia publica, despre serviciile de consultanta, training si suport tehnic oferite partenerilor companiei si despre planurile INTEGRISOFT pentru anul 2009.

– Domnule Marius Motofei, INTEGRISOFT este cunoscuta pe piata IT din Romania ca fiind una dintre cele mai importante companii de software pentru administratia publica. Care credeti ca sunt aspectele care au stat la baza acestor performante?

– Noi am considerat intotdeuna ca un business sanatos pleaca de la o strategie bazata pe o pozitionare si un avantaj competitiv. Am reusit sa le identificam si sa le cultivam, reusind o pozitionare competitiva prin serviicii si produse de calitate deosebita la un pret accesibil.

In paralel am permis manifestarea unor strategii emergente care sa ne permita realizarea obiectivelor chiar si in conditiile schimbarilor din mediul economic sau a regulilor noi de piata impuse de concurentii nostri. Am dezvoltat astfel o suita de aplicatii deosebit de performante si ne putem mandri ca atunci cand un client si-a dorit calitate, concurenta nostra a fost practic inexistenta. Avem un sistem de parteneriate foarte bine construit si cultivam indeaproape toate colaborarile pe care le avem.

Aplicam toate regulile de vanzare consultativa si consideram importante toate etapele procesului de vanzare. Ne-am masurat succesul numai prin nivelul de satisfactie oferit clientilor nostri. Prin utilizarea de instrumente moderne reusim sa administram coerent orice solicitare interna sau externa si sa actionam optimizand raportul cost/beneficiu.

– Avand in vedere ca INTEGRISOFT este specializata in software pentru administratia publica, vorbiti-ne putin despre solutiile si produsele destinate acestui segment?

– Aplicatia noastra cel mai bine cotata in piata de aplicatii software din Romania, AvanTax, destinata departamentului de taxe si impozite este si cea mai complexa. Acest fapt cu siguranta ne da incredere ca si celelalte aplicatii, in masura in care sunt cerute si utilizate demonstreaza aceeasi calitate si performanta.

Sistemul nostru integrat de aplicatii foloseste cele mai noi tehnologii web intr-un sistem 3-tier si are in componenta 12 module (produse) cu aceeasi interfata unitara, utilizand aceeasi baza de date, la nivel de multilayer. Faptul ca detinem un framework proprietar de dezvoltare ne ajuta sa facem totul mai repede si mai bine.

– Ce ne puteti spune despre serviciile pe care le oferiti companiilor private din Romania?

– Pentru companiile private noi am dezvoltat atat un sistem ERP foarte apreciat de firmele de servicii (ca de exemplu Curierat) cat si aplicatii de management al documentelor sau de ERP si ISR.

– Oferiti si suport in implementarea solutiilor catre clientii dumneavoastra? Ce alte servicii oferiti?

– Integrisoft s-a concentrat foarte mult pe integrarea pe verticala a serviciilor sale astfel incat oferim de la consultanta, training pana la servicii post implementare incluzand aici si suportul tehnic sau actualizarile legislative.

Oricare din clientii nostrii poate opta pentru varianta de suport tehnic care i se potriveste mai bine, noi punandu-le la dispozitie trei niveluri: de la suportul tehnic de baza cu un anumit timp de raspuns prin email, oferit si gratuit in primul an, pana la cel premium prin care clientului i se asociaza o persoana din cadrul companiei noastre la care poate avea acces prin telefon direct.

– Care sunt cei mai importanti colaboratori ai companiei INTEGRISOFT?

– Colaboratorii nostri activeaza in arii complexe si ne ajuta sa realizam o integrare atat pe verticala cat si pe orizontala a serviciilor noastre. Impreuna cu ei asiguram vanzarea produselor in mediul public si privat, serviciile de consultanta si suport pentru client iar in baza certificarilor primite de la noi acestia pot sa ne sustina pana la nivelul integrarii aplicatiilor noastre cu alte sisteme externe.

Profilul lor este deasemenea variat, de la companii specilizate in distributie de software pana la integratori de siteme IT sau companii de servicii de mentenanta si suport. Criteriul de baza in selectarea lor a fost profesionalismul si capacitatea lor de a raspunde eficient solicitarilor venite de la client. La nivel tehnologic, Microsoft, Gecad si alte companii bine cunoscute in piata din Romania, ne sunt alaturi in construirea unui lant valoric din care beneficiarul principal este satisfactia deplina a clientului.

– Vorbiti-ne, va rog, putin despre misiunea si valorile promovate de INTEGRISOFT.

– Misiunea noastra este simpla: aplicatiile software produse de noi trebuie sa aduca beneficii utilizatorilor, nu probleme, furnizand cele mai bune solutii software pentru a ajuta clientii nostri sa-si imbunatateazca eficienta si profitabilitatea activitatii lor. De prea multe ori am observat alte firme dezvoltatoare de software pentru administratia publica, precum si unele de software in general, propunand solutii care nu sunt adecvate pentru lucrul pe procese ci satisfac numai nevoi izolate pe diverse departamente.

Ne straduim mereu sa facem tehnologie integrata, perfect relationata cu nevoile si activitatea fiecarui client in parte, transferand experienta acumulata tuturor celorlalti. Astfel, dorim sa devenim lider pe piata de software pentru administratia publica locala si un partener de incredere pentru companiile private, depasind permanent asteptarile clientilor nostri, oferindu-le cele mai noi si performante tehnologii. Vom comunica constant si vom invata sa dezvoltam produsele alaturi de clientii nostri.

– Cum apreciati ca vor fi vanzarile din anul 2009, comparativ cu cele de cu anul trecut? Se resimt efectele crizei financiare in domeniul in care activati?

– In ceea ce privesc vanzarile, anul acesta este cu siguranta unul mai bun decat 2008. Este drept ca acumulam si in baza faptului ca produsele noastre sunt cu adevarat cele mai performante si cu adevarat integrate. Multi din concurentii nostrii au renuntat la promisiunile initiale transmise clientilor precum si la calitatea serviciilor oferite in schimbul unui pret mic. Noi am ales sa ne selectam clientii prin pachete de servicii diferentiate neconcurand in zona de dumping.

– Ce obiective va propuneti pentru restul anului in curs? Care sunt planurile de bussines ale companiei?

– Pentru anul in curs dorim sa finalizam inca doua noi produse precum si un sistem de raportare manageriala complexa, destinata persoanelor de decizie din cadrul institutiilor publice, care sa le faciliteze acestora prevenirea sau identificarea rapida a eventualelor neregularitati in functionarea institutiei.

Pe partea de business dorim sa ne remodelam imaginea in una corespunzatoare cu pozitionarea si produsele noastre, respectiv premium. Vom lucra de la brosuri pana la PR astfel incat sa facilitam clientilor posibilitatea de a ne percepe in mod consistent. Vom lansa impreuna cu partenerii nostri o serie de pachete promotionale, atat software-hardware cat si software-software.

In plus, vom putea sa oferim clientilor variante cu complexitate diversa ale aceluiasi produs (ex: Avantax LIGHT, AvanTax Medium, AvanTax Evolution) rezultand un grad si mai mare de adaptare a aplicatiilor noastre la nevoile diferite ale unei primarii de comune mai mici fata de cele ale unui oras-municipiu.