Materiale de promovare a Ţării Bârsei, lansate de Agenţia Metropolitană Braşov

poster-tara barsei.jpgAgenţia Metropolitană Braşov a lansat marţi mai multe materiale de promovare a destinaţiei turistice Ţara Bârsei. Proiectul este finanţat prin Programul Operaţional Regional Axa prioritară 5, Dezvoltare Durabilă şi Promovarea Turismului, Domeniul de Intervenţie 5.3, Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii necesare pentru creşterea atractivităţii României ca destinaţie turistică.

Acesta se implementează în cele 15 localităţi membre ale Agenţiei Metropolitane şi cuprinde albumul istoric “Legendele Ţării Bârsei”, Harta turistică şi Ghidul turistic al zonei, precum şi un DVD, care conţine un film documentar despre această destinaţie turistică.

Albumul istoric este structurat în două secţiuni. În prima parte Legendele Ţării Bârsei sunt grupate pe teme istorice, pe reconstituiri grafice, inspirate din povestiri. Partea a doua conţine informaţia istorică prin care legendele sunt încadrate în spaţiu şi timp, studiul istoric apelând la cele mai spectaculoase surse istorice, hărţi, gravuri şi fotografiile de epocă. Ghidul de informare turistică cuprinde informaţii legate de poziţionarea geografică a Ţării Bârsei, harta regiunii şi a împrejurimilor, obiectivele turistice din zonă şi descrierea evenimentelor periodice din localităţi.

“Tot cei care doresc să descopere Ţara Bârsei pot realiza aceste trasee turistice. Sunt unice şi spectaculoase, iar turiştii interesaţi să descopere mirajul şi legendele Ţării Bârsei au la dispoziţie o hartă turistică care cuprinde toate datele necesare pentru o vizită. Prin materialele lansate, Agenţia Metropolitană Braşov doreşte să definească o parte atractivă a identităţii culturale şi istorice a Ţării Bârsei, respectând unul dintre scopurile sale principale, şi anume promovarea potenţialului economic, turistic şi cultural al Zonei Metropolitane Braşov, ale cărei hotare sunt încadrate în spaţiul istoric al Ţării Bârsei”, a precizat directorul general al Agenţiei Metropolitane Braşov, Dragoş David.

Proiectul a fost semnat în luna septembrie 2010 şi va fi implementat în toate cele 15 localităţi din Zona Metropolitană – Braşov, Codlea, Predeal, Râşnov, Săcele, Prejmer, Ghimbav, Bod, Hălchiu, Sânpetru, Hărman, Tărlungeni, Vulcan, Crizbav, Cristian. Începând cu luna aprilie 2012, Agenţia Metropolitană va organiza o serie de evenimente cultural artistice denumite Legendele Ţării Bârsei, în fiecare dintre cele 15 localităţi, în baza unui concept propriu care urmăreşte organizarea evenimentului, simultan cu ziua fiecărei localităţi.

Materialele lansate marţi sunt în limbile română şi engleză, dar anul viitor se încearcă traducerea acestora în limbile germană şi maghiară, având în vedere că mulţi locuitori ai Ţării Bârsei s-au stabilit în ultimii ani în Germania sau Ungaria. Materialele de promovare a Ţării Bârsei se vor găsi şi la agenţiile de turism şi la punctele turistice din cele 15 localităţi din Zona Metropolitană. AGERPRES