Ludovic Orban: E o garanţie în momentul de faţă că avem banii alocaţi pentru a construi tronsonul de autostradă Sibiu-Piteşti

Premierul Ludovic Orban a declarat joi că autorităţile de la Bucureşti au în momentul de faţă garanţia alocării banilor necesari pentru construcţia tronsonului de autostradă Sibiu – Piteşti, după ce Comisia Europeană a aprobat o finanţare de 875 de milioane de euro pentru această investiţie.

Comisia Europeană a luat o decizie extrem de importantă pentru România, şi anume a aprobat alocarea unei finanţări de 875 de milioane de euro pentru construcţia tronsonului de autostradă Sibiu – Piteşti. Sigur că, în ceasul al 12-lea, aproape de finalul celui de-al şaptelea an al exerciţiului financiar 2014 – 2020, s-a luat această decizie şi aş vrea să felicit Ministerul Transporturilor, Ministerul Fondurilor Europene, de asemenea, Ministerul Mediului şi pe cei care au lucrat documentaţiile de mediu pentru această reuşită. Deci, este o garanţie în momentul de faţă că avem banii alocaţi pentru a construi un tronson de autostradă fundamental, primul tronson de autostradă care traversează munţii, şi care asigură, practic, banii necesari pentru închiderea Coridorului IV, Coridorului Rin-Dunăre”, a spus Ludovic Orban, în şedinţa de Guvern.

El a explicat care este stadiul contractelor pentru Autostrada Sibiu – Piteşti.

“Conform informării făcute de domnul ministru Bode, autostrada este împărţită în 5 tronsoane. Pe tronsonul I, deja se efectuează lucrări de construcţie, Sibiu-Boiţa, progresul este de 21%, stadiul fizic al lucrărilor, pe tronsonul V avem contractul semnat, de proiectare şi construcţie, este în curs de realizare proiectarea, pe tronsonul IV s-au depus ofertele şi sunt în curs de evaluare, şi, de asemenea, pentru tronsonul III şi tronsonul II sunt depuse documentaţiile la Autoritatea Naţională de Achiziţii Publice, urmând să fie lansată procedura de licitaţie”, a arătat Orban.

Şeful Executivului a mai anunţat că Ministerul Transporturilor are pregătită documentaţia şi pentru tronsonul de autostradă Ploieşti – Braşov.

”De asemenea, sunt două tronsoane de autostradă care vor traversa munţii înspre Moldova, este vorba de Autostrada Unirii, Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, pentru care pentru primul tronson Târgu Mureş – Târgu Neamţ este în curs de realizare studiul de fezabilitate, şi, de asemenea, în cursul acestei luni va fi lansată licitaţia pentru contractul de realizare a studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pe celelalte două tronsoane de la Târgu Neamţ până la Ungheni. De asemenea, este semnat contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic pe un alt tronson important care va traversa Carpaţii şi va asigura legătura între Moldova şi infrastructura de transport european – este vorba de tronsonul de autostradă Bacău – Braşov”, a detaliat Orban.

Premierul a punctat, totodată, că Executivul va trebui să recupereze, într-un timp foarte scurt, “gravele întârzieri” provocate de “guvernările iresponsabile” care au lăsat infrastructura de transport a României într-un “stadiu de subdezvoltare”.

Şi va trebui să modernizăm această infrastructură, s-o aducem la standarde europene, pentru că fără infrastructură de transport dezvoltarea economică este pusă sub semnul întrebării“, a mai spus el.

Tot în debutul şedinţei de Guvern, prim-ministrul a salutat o altă decizie a Comisiei Europene, şi anume aprobarea unei finanţări de 578 de milioane de euro pentru îmbunătăţirea capacităţii de răspuns a României în caz de dezastre, proiect care vizează Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

O investiţie care va îmbunătăţi capacitatea de reacţie, atât cea terestră, cât şi cea aeriană şi maritimă a României, prin achiziţionarea de echipamente noi şi prin formarea personalului“, a adăugat Ludovic Orban. AGERPRES