Mai mulţi locatari ai unor blocuri din Zalău reabilitate sau în curs de reabilitare termică prin proiecte cu finanţare europeană au reclamat luni, în cadrul şedinţei de Consiliu Local, modul de plată a contribuţiei proprii, de 20% din valoarea lucrărilor, fiind nemulţumiţi în principal de plata unei prime rate de 1.500 de lei, dar şi de calitatea lucrărilor.
Până în prezent, la Zalău, au fost 11 contracte de finanţare pentru reabilitarea termică a 25 de blocuri de locuinţe, prin proiecte finanţate din Programul Operaţional Regional 2007-2013 „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe”.
Mai mulţi locatari ai unor blocuri din Zalău reabilitate sau în curs de reabilitare termică prin proiecte cu finanţare europeană au reclamat luni, în cadrul şedinţei de Consiliu Local, modul de plată a contribuţiei proprii, de 20% din valoarea lucrărilor, fiind nemulţumiţi în principal de plata unei prime rate de 1.500 de lei, dar şi de calitatea lucrărilor.
Până în prezent, la Zalău, au fost 11 contracte de finanţare pentru reabilitarea termică a 25 de blocuri de locuinţe, prin proiecte finanţate din Programul Operaţional Regional 2007-2013 „Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe”.
În cadrul şedinţei Consiliului Local de luni a fost supus dezbaterii un proiect de hotărâre prin care proprietarii unor imobile reabilitate termic au dreptul la o eşalonare pe maximum doi ani a platei contribuţiei proprii pentru lucrările executate, cu rate lunare de 200 de lei, dar şi plata unei prime rate de 1.500 de lei, în termen de maxim 30 de zile de la data comunicării hotărârii menţionate către asociaţiile de proprietari.
Tincuţa Dumuţa, preşedintele unei asociaţii de proprietari dintr-un bloc în curs de reabilitare, a cerut consilierilor locali renunţarea la plata ratei de 1.500 de lei, menţionând că termenul în care trebuie achitată este scurt iar unii locatari cu venituri reduse nu vor reuşi achitarea ei. Aceasta a adăugat că există deja reclamaţii privind lucrările executate, în cazul unui balcon reabilitat, la prima ploaie apărând infiltraţii ce au dus la inundarea unui întreg apartament. Un alt preşedinte de asociaţie de locatari a reclamat faptul că multe lucrări din deviz nu se execută, dând exemplul unei organizări de şantier finanţată cu 5.400 de lei, dar pentru care nu s-au cheltuit mai mult de 500 de lei.
Primarul Radu Căpîlnaşiu a dat asigurări că toate lucrările trecute în contract sunt verificare în teren, iar cele care nu sunt executate nu vor fi achitate. În privinţa ratei de 1.500 de lei, primarul a menţionat că aceasta este necesară pentru achitarea, din 2015, a ratelor la creditul de 7,5 milioane de lei contractat de municipalitate pentru plata lucrărilor de reabilitare.
Un amendament la hotărâre a unui consilier local privind renunţarea la plata ratei de 1.500 de lei a fost însă respins, proiectul fiind aprobat în forma sa iniţială. AGERPRES