Primăria Timişoara va începe în acest an lucrările la cel mai mare pasaj subteran din oraş, care va trece pe sub nouă linii feroviare şi prin care vor fi realizate şase benzi rutiere, linii de tramvai, trotuare şi piste de biciclete, investiţia urmărind fluidizarea circulaţiei urbane.

”Va fi o lucrare foarte mare, prin care vom prelungi Calea Bogdăneştilor, vom avea cel mai larg pasaj subteran, cu şase benzi pe o lărgime şi mai mare a fiecărei benzi decât cele din pasajele pe care le avem deja, pe partea centrală vor fi liniile de tramvai, iar lateral trotuarele şi piste de biciclete’‘, a declarat primarul Nicolae Robu.

Întrucât investiţia depăşeşte 30 de milioane de euro, se urmăreşte finanţarea pe fonduri europene, edilul fiind presat să termine şantierul în 2019, înainte de exercitarea titlului de Capitală Europeană a Culturii.

Prin acest pasaj se va realiza o legătură nouă între nordul şi sudul oraşului, edilul promiţând că după ce se vor realiza pasajele şi podurile proiectate, Timişoara va fi oraşul european în care se va circula cel mai bine. ”La proiectul de construire a pasajului subteran de la Solventul se va adăuga un altul, tot subteran, în partea de est a oraşului, astfel încât să nu mai fie probleme în trafic. Va fi un mare progres (…), iar Timişoara va fi cu adevărat un oraş în care se va circula foarte lejer, cu toată creşterea lui continuă”, a explicat primarul Robu.

Pasajul din estul extrem al Timişoarei se va construi într-un perimetru în care acum nu există străzi, dar se ajunge în zona Canalului Bega, aproape de strada Ştrandului, Bobâlna, şi va face parte din Inelul IV de trafic rutier urban.

De asemenea, primarul are pe agenda următorilor doi ani şi construirea a două noi poduri peste Bega, în prelungirea Pasajului Jiul şi în zona Solventul, dar şi un nou pod şi o pasarelă pietonală paralelă în zona ISHO. AGERPRES