bacau_pasaj_mare.jpgPrimarul Bacăului, Romeo Stavarache, a inaugurat duminică, în prezenţa ministrului dezvoltării regionale şi turismului, Eduard Hellvig, Pasajul rutier ce subtraversează calea ferată în zona Gării din municipiu, investiţie realizată prin contribuţii financiare din fonduri ale Uniunii Europene, ale Guvernului României şi din bugetul local.

„Această realizare atestă faptul că administraţia municipală a conceput politici în interesul comunităţii locale(…) reuşind să treacă, cu tenacitate, dar şi prin conceprea unor proiecte de valoare, peste vicisitudinile ce le-a avut de întâmpinat din punct de vedere politic, ca urmare crizei economice, ori de ordin personal”, a declarat Eduard Hellvig.

Noul pasajul rutier subteran, care uneşte direct centrul Bacăului de ieşirea spre drumul naţional ce leagă municipiul Oneşti şi Braşov, se constituie într-o premieră românească, atât prin tehnologia utilizată, cât şi prin faptul că au fost subtraversate 14 linii de cale ferată, fără ca circulaţia feroviară să fi fost întreruptă din cauza lucrărilor.

”Tunelul, având o lungime de 300 de metri, din care 86,70 m reprezintă partea subterană propriu-zisă, a fost construit utilizându-se 2.000 de metri cubi de beton în afara spaţiului actual de amplasare. Apoi, ataşându-se în faţa acestei construcţii tip tunel un cuţit, care a tăiat şi scobit în pământ, a înaintat pe sub calea ferată prin împingere hidraulică’, a declarat pentru Agerpres prof. univ. dr. ing Cristian Comisu, proiectantul pasajului.

Potrivit inginerului Grigore Ioanid, reprezentantul firmei constructoare, investiţia reprezintă „cel mai lung pasaj subteran realizat în Europa cu această tehnologie, o lucrare similară fiind dată în folosinţă în Italia, dar lungimea fiind de numai 40 de metri”.

Noul pasaj rutier subteran realizat în Bacău permite şi o fluidizare a traficul în oraş, reduce timpul petrecut în trafic, dar şi consumul de carburant, diminuându-se în acest fel poluarea oraşului. Prin pasajul rutier accesul către ieşirile spre Oneşti, Târgu Ocna, Slănic Moldova, Sfântu Gheorghe şi Braşov devine mult mai rapid, scurtându-se distanţa din centrul municipiului până la ieşirea vestică cu aproximativ trei kilometri.

„Inaugurarea pasajului este un moment de mare satisfacţie atât pentru proiectaţi, constructori, administraţia locală pentru că a fost un proiect ambiţios, dar eficient financiar, căruia nu mulţi îi dădeau şanse de reuşită, însă, de care Bacăul avea mare nevoie, deoarece municipiul se dezvoltase nefiresc, doar pe direcţia Nord- Sud. Se impunea şi o redimensionare şi pe axa Est- Vest, stânjenită însă de existenţa puternicei zone de cale ferată din partea vestică a oraşului. Realizarea acestui pasaj reprezenta soluţia viabilă tehnic, dar şi financiar şi am reuşit să convingem de acest fapt organismele europene de unde am obţinut finanţare”, a explicat primarul Romeo Stavarache.

De asemenea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi primarul municipiului Bacău au semnat contractul de finanţare din fonduri europene a proiectului „Reabilitare şi modernizare imobil cu destinaţia locuinţe sociale”. Valoarea totală a proiectului este de 3.136.866,47 lei cu TVA, din care 2.065.229,53 lei reprezintă finanţare nerambursabilă UE, 153.812,44 lei cofinanţare buget local, iar 917.824,50 lei cofinanţare de la bugetul de stat.
Investiţia, înscrisă în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană al Bacăului, fost inclusă şi va fi realizată în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013(POR), Axa prioritară 1 – Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor / poli urbani de creştere (Domeniul de intervenţie 1.1 – Planuri integrate de dezvoltare urbană). Prin proiectul a cărui durată de implementare este de 19 luni, în imobilul degradat din strada Henri Coandă cele 32 de apartamente şi 17 garsoniere vor fi reamenajate şi modernizate urmând a găzdui familii cu venituri mici şi persoane cu dizabilităţi. AGERPRES