Inspectorii Primariai Bucuresti vor da amenzi pentru lipsa curateniei

Directia de Inspectie si Control a Primariei Capitalei va trimite in zilele urmatoare echipe de inspectori in teren pentru a verifica stadiul intretinerii spatiilor verzi aflate in administrarea institutiilor publice (Administratiile Domeniilor Publice de sector), a zonelor adiacente imobilelor de locuit si diverselor cladiri, a declarat directorul general al directiei, Viorel Uleia.
Uleia a spus ca inspectorii vor actiona in baza recentei dispozitii semnate de primarul general Sorin Oprescu, prin care se cere locuitorilor din Capitala sa pastreze zilnic curatenia din jurul caselor si locurilor de munca, obligandu-i ca saptamanal sa spele trotuarele si zonele de acces pietonal.

“Aceasta dispozitie exista demult, inca din 2004, primarul general a facut doar sa o actualizeze. Noi, in perioada urmatoare, o vom aplica, in special pe partea spatiilor verzi, pentru ca pe timp nefavorabil ea nu poate viza trotuarele. Primavara si vara urmarim atent daca strazile sunt spalate si curatate de persoanele fizice si juridice” – a spus reprezentantul municipalitatii.

Dispozitia primarului general intareste hotararea CGMB 133 din 2004, votata de consilierii municipali pe vremea cand Traian Basescu era primar al Capitalei. Viorel Uleia a adaugat ca amenzile pe care Primaria le va aplica, conform dispozitiei, vor fi de 100-500 lei pentru persoane fizice si 3.000-5.000 pentru persoane juridice. Institutiile publice, agentii economici si persoanele fizice si juridice din Bucuresti au obligatia sa amenajeze si sa intretina spatiile verzi din curti sau din zonele adiacente imobilelor in care locuiesc sau isi desfasoara activitatea, precum si sa asigure permanent spalarea geamurilor, vitrinelor si a copertinelor, conform unei dispozitii semnate, recent, de primarul general Sorin Oprescu.

Edilul-sef le cere locuitorilor din Capitala sa pastreze curatenia zilnic iar saptamanal ii indeamna sa spele trotuarele si zonele de acces pietonal – ganguri, pasaje – adiacente imobilelor, avand obligatia de a colecta si evacua deseurile rezultate in recipienti speciali. Potrivit dispozitiei, spalarea trotuarelor se va face de persoanele fizice numai sambata, intre orele 7,00 si 12,00, iar de persoanele juridice in fiecare luni, in acelasi interval orar, cu exceptia perioadelor in care este posibila formarea poleiului.

Municipalitatea precizeaza ca vor fi spalate numai trotuarele construite din beton, pavaj auto-blocant, dale de beton, asfalt turnat si pavaj granit iar apa rezultata va fi directionata spre canalizarea urbana. De asemenea, persoanele juridice care au in administrare domeniul public sau privat al municipiului Bucuresti sunt obligate sa amenajeze si sa intretina spatiile verzi, curatenia acestora, a locurilor de joaca pentru copii, avand grija sa le mentina in buna stare de functionare. Prevederile vor fi puse in aplicare de Directia Administratie Publica, primariile de sector si Politia Comunitara a municipiului Bucuresti.