siveco_infochiosc.jpgDe ce este nevoie de solutia INFOCHIOSC? Noile schimbari in sfera informationala si necesitatea alinierii la standardele europene au creat un interes major pentru reducerea timpului necesar ajungerii informatiei din sfera guvernamentala catre cetatean si invers. SIVECO Romania vine in intampinarea cetatenilor oferind servicii informatice cat mai apropiate de nevoile lor.
Cetatenii doresc sa-si rezolve problemele pentru care altfel pierd timp, sau sa obtina informatii la care au dreptul dar la care ajung foarte greu, cum ar fi:

– informatii referitoare la serviciile guvernamentale;

– informatii de uz general;

– informatii privind taxele locale;

– solicitarea de documente personale;

– obtinerea de informatii privind legislatia etc.

Obiectivul principal sistemului INFOCHIOSC il reprezinta cresterea calitatii si accesibilitatii serviciilor guvernamentale, ai caror beneficiari sunt cetatenii, mediul de afaceri si functionarii publici, prin crearea si punerea la dispozitia acestora a unui sistem de informare integrat in domenii de interes social, cultural si economic.

Ce facilitati ofera INFOCHIOSC cetatenilor si institutiilor publice?

INFOCHIOSC (Sistemul Interactiv Teritorial de Informare a Cetatenilor) reprezinta un portal informational, un sistem de informare automatizat si simplu de utilizat pentru cetateni.

Accesul utilizatorului la sistemul de informare se poate face atat prin intermediul Infochiosc-urilor instalate in locuri publice cat si via Internet prin intermediul unor pagini Web.

O caracteristica de baza a sistemului, foarte apreciata de beneficiarii lui, o reprezinta disponibilitatea serviciului de informare: 24h/zi, 7 zile pe saptamana. Continutul este facil de administrat iar sistemul este intuitiv, usor de utilizat (pe baza de touch – screen), ceea ce nu implica o pregatire anume din partea utilizatorilor finali.

Cetateanul, in calitate sa de utilizator:

– se poate informa asupra fluxurilor de rezolvare a diverselor tipuri de probleme;

– poate trimite mesaje cu sugestii sau reclamatii;

– se poate informa asupra problemelor legate de taxe si impozite;

– poate completa si expedia diverse tipuri de formulare;

– poate cauta si/sau consulta orice informatie din sistem etc.

In afara de informatii generale, sistemul ofera si date personalizate pentru cel care foloseste sistemul.

Pentru institutiile publice, solutia INFOCHIOSC permite publicarea automata a urmatoarelor categorii de informatii:

– structura organizatorica a institutiei;

– problematicile primite la registratura;

– documentele de interes public;

– acte normative;

– avize si autorizatii emise;

– harti interactive din sistemul GIS Intergraph;

– submiterea de formulare electronice catre Biroul Unic.

Ce beneficii castiga administratia publica prin implementarea solutiei INFOCHIOSC?

Scopul final al acestui proiect il reprezinta cresterea calitatii si accesibilitatii serviciilor guvernamentale, ai caror beneficiari sunt cetatenii, mediul de afaceri si angajatii serviciilor publice – functionarii publici.

Sistemul reprezinta un bun exemplu de deschidere catre tehnologia informatiei, asigurand atat o mai buna comunicare cu cetatenii cat si un spor de imagine, prin transparenta obtinuta.

In acelasi timp, INFOCHIOSC conduce si la reducerea volumului de munca atribuita functionarilor publici si, implicit, a timpului de rezolvare a problemelor cetatenilor. Sistemul este usor de intretinut, toate comenzile, inclusiv implementarea de noi aplicatii putandu-se realiza de la distanta, prin intermediul centrului de administrare.

Printre beneficiile sistemului, se numara:

– Furnizarea tuturor tipurilor de informatii publice din domenii relevante, de larg interes pentru cetateni si pentru turisti: domeniile administrativ, cultural, social, economic etc.;

– Acces liber la un sistem de informatii coerent, consistent si actualizat;

– Familiarizarea cetatenilor cu informatia electronica si crearea mentalitatii conform careia domeniul IT constituie un beneficiu pentru fiecare persoana;

– Participarea activa a cetatenilor la activitatile comunitatii;

– Reducerea timpului de solutionare a problemelor cetatenilor;

– Reducerea cheltuielilor efectuate de administratia publica pentru efortul utilizat de functionari in munca directa cu cetatenii si transferarea acestui efort catre eficientizarea activitatilor administratiei publice.