pahontu_dragos.jpgDeclară Dragoş Pahonţu, Directorul General al companiei SYSGENIC GROUP, unul dintre marii dezvoltatori de software din Transilvania, în interviul acordat în exclusivitate portalului nostru.

Acesta menţionează că soluţiile propuse de Sysgenic se adresează atât sectorul privat cât şi celui public, precum aplicaţii pentru pieţele financiare şi de capital, ERP şi aplicaţii adiacente, soluţii pentru device-uri mobile, servicii IT şi servicii complementare, soluţii de business support şi soluţii adaptate.

– Domnule Director General Dragoş Pahonţu, compania SYSGENIC GROUP reprezintă un veritabil producător şi distribuitor de software – pachete ERP. Vă rog să completaţi profilul de activitate al companiei. În ce an a fost înfiinţată?

– Sysgenic Group este unul dintre marii dezvoltatori de software din Transilvania, un important furnizor de sisteme de tip Extended ERP, de produse şi servicii IT în domeniile financiar-bancar, bursier, farmaceutic, producţie şi retail.

Sysgenic Group este o reţea de companii din domeniul IT&C care în ultimii 11 ani a investit în formarea unei echipe de profesionişti – economişti, jurişti, analişti de piaţă, specialişti IT, făcând posibilă dezvoltarea şi poziţionarea pe piaţă a unui sistem ERP (Enterprise Resource Planning), dar şi ofertarea în paralel a unor servicii de outsourcing atât firmelor româneşti cât şi celor din străinătate, dezvoltând aplicaţii software în special pentru pieţele financiar bancare şi de trading din Europa şi Statele Unite.

Sysgenic Group este „Microsoft Gold Certified Partner” din 2005, în acelaşi an obţinând şi Certificatul pentru Managementul Calităţii ISO 9001:2000 pentru toate firmele din grup. Din 2007 este certificată CMMi Level3, fiind printre primele trei firme din ţară ce au obţinut această certificare şi primii din afara Bucureştiului!

Sysgenic Group a fost înfiinţată în anul 1998.

– Ce etape au marcat dezvoltarea companiei pe plan naţional, din momentul înfiinţării şi până în prezent?

– Cel mai important pas către piaţa de servicii software din România a fost în 2001, odată cu lansarea produsului iBS Xtended, din clasa ERP. În perioada 2001-2007 s-au facut aproximativ 30 de implementări la diverse companii autohtone dar şi multinaţionale. În 2007 am redesenat produsul pentru două pieţe de nişă, şi anume distribuţia (iBS Distrib – care conţine şi un modul de Sales Force Automation) şi „IMM” ( iBS Xpress – un produs derivat din ERP-ul de bază). În 2009 am lansat iBS Financials, conceput special pentru jucătorii de pe pieţele de capital din România.

– Ce conţine paleta de produse şi servicii? Căror domenii de activitate vă adresaţi? Ce soluţii aveţi dezvoltate pentru instituţiile publice (administraţie publică, sănătate şi învăţământ)?

– Paleta de produse şi servicii cuprinde:

– Aplicaţii pentru pieţele financiare şi de capital;

– Content Management Systems Tools;

– ERP şi aplicaţii adiacente;

– Portaluri (pentru e-trading, e-commerce, e-learning – Învăţământ);

– Soluţii pentru device-uri mobile (sales force automation);

– Servicii IT şi servicii complementare: Consultanţă, Managementul proiectelor, Arhitectura Software, design, dezvoltare, testare şi mentenanţă;

– Soluţii de Business support: ERP, BI, BPO;

– Soluţii adaptate: SaaS, Platform as a Service

Administraţie publică: ERP ibs xtended

Sănătate: iBS Medicals – permite gestiunea integrată a unei clinici medicale, registru electronic de evidenţă a pacienţilor, gestionarea relaţiei cu medicii parteneri, raportare automata SIUI către instituţiile statului, permite publicarea rezultatelor în timp real pe internet şi asigură eficientizarea activităţii prin generarea unor indicatori de performanţă bazaţi pe rapoartele din sistemul informatic.

Soluţiile propuse de Sysgenic se adresează atât sectorul privat cât şi celui public.

– Ce noutăţi în domeniu aduce pe piaţa internă compania SYSGENIC GROUP?

– Începând cu 2009 Sysgenic Group oferă jucătorilor de pe bursele autohtone o suită de aplicaţii integrate (platformă de trading on-line, Back-Office comun, contabilitate specifică SSIF-urilor). Totodată, produsul de bază al Sysgenic Group, iBS Xtended din clasa ERP, a fost adaptat puterii de achiziţie a firmelor locale prin introducerea noului concept de „tarif lunar per utilizator” (Software as a Service).

– Cu ce dificultăţi v-aţi întâlnit în 2009? Cum au fost ele soluţionate?

– Cea mai mare greutate o reprezintă deciziile întârziate ale prospecţilor de a face o achiziţie, din cauza nesiguranţei generate de cash-flow-ul intermitent sau întârziat. Soluţia găsită de noi a fost împărţirea contractelor de implementare în mai mute rate pentru a nu îngreuna plăţile clienţilor.

– Care sunt obiectivele strategice stabilite pentru 2010?

– Ne dorim să poziţionăm produsul dedicat pieţelor de capital „iBS Financials”. Totodată, urmează lansarea unui nou produs de nişă, dedicat laboratoarelor medicale, care va fi integrat cu modulele din ERP pentru a facilita activitatea cotidiană a unei astfel de instituţii. Noul produs „iBS Medicals” va fi lansat în luna aprilie a acestui an.

sys_group.jpg