Guvernul va elimina, începând cu 1 ianuarie 2012, actele normative prin care se acordă stimulente financiare unor angajaţi din sectorul bugetar, însă prin Legea salarizării pentru anul 2012 se va reglementa modul de compensare a acestor stimulente, potrivit unei ordonanţe de urgenţă publicate marţi în Monitorul Oficial.
Potrivit actului normativ, măsura se referă la poliţişti, vameşi, angajaţi din Autoritatea Antidoping, din Ministerul Mediului, din sectorul de sănătate, protecţia consumatorilor, Garda Financiară, Ministerul Justiţiei, Ministerul Public. „Prin legea de salarizare pentru anul 2012 se va reglementa modul de compensare a stimulentelor de care beneficia personalul din instituţiile şi autorităţile publice, în temeiul actelor normative” abrogate, se arată la art. IX al ordonanţei de urgenţă.
„Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la 1 ianuarie 2012”, se arată în actul normativ adoptat pe 31 august. Măsura adoptată de Guvern avea termen de aprobare în Executiv data de 31 august, în scrisoarea de intenţie cu Fondul Monetar Internaţional.
Pe 1 septembrie, surse ministeriale declarau pentru Agerpres că stimulente financiare pe care le primesc angajaţii unor instituţii bugetare vor fi introduse în salariile de bază, începând cu anul 2012. „Stimulentele vor fi incluse în salariul de bază, din anul 2012. Este vorba de bugetari care mai primeau stimulente, sunt de la Mediu, din Justiţie”, menţionau sursele citate.
Premierul Emil Boc a confirmat apoi că unele dintre stimulente vor putea fi incluse în salarii, de anul viitor. ”În anul 2012, toţi bugetarii vor avea acelaşi regim, aşa cum au avut şi cei de la ANAF anul trecut, când o parte din stimulente au fost preluate în salariu. Acest lucru se va discuta la legea salarizării pentru anul 2012, în funcţie de domeniul în care lucrează şi de veniturile pe care le aduc la bugetul de stat”, a spus Emil Boc. AGERPRES