doru_marius.jpgAfirma Marius Doru, director de marketing in cadrul companiei Imsat SA, intr-un interviu acordat Portalului National de Administratie Publica.

Acesta ne-a povestit care a fost evolutia companiei Imsat de la infiintare pana in prezent, dar si care sunt avantajele parteneriatului cu un grup strain puternic.

– Domnule Marius Doru, cand a aparut IMSAT in Romania si cate companii numara in prezent acest Grup Industrial? Care sunt principalele domenii in care activati?

– IMSAT a fost fondata in 1962, si avea ca obiect de activitate montajul instalatiilor electrice si de automatizare pentru investitiile facute de statul roman in industrie. Dupa 1990 IMSAT a intrat treptat in alte domenii de activitate, precum: sisteme de securitate, retele de voce-date, instalatii pentru cai ferate (instalatii de energoalimentare, de semnalizari, telecomunicatii, de automatizare), infrastructura pentru telefonie mobila (site-uri complete de telecomunicatii), cabine de comanda containerizate pentru turbine cu gaz, instalatii complexe in industria cimentului, in industria auto, in sectorul serviciilor (cladiri de afaceri, hipermarketuri). In aproape toate aceste domenii oferim solutii complete, de la proiectare, pana la punere in functiune.

– Spuneti-ne cateva cuvinte despre parteneriatul cu grupul francez SNEF.

– In 2007 a aparut nevoia asocierii cu un grup puternic, pentru a sustine cresterea cifrei de afaceri (in jur de 30-40% de la an la an), si atunci am gasit un partener dispus sa dezvolte impreuna cu noi compania. Alaturi de Grupul SNEF avem:

– Baza comuna de mijloace si experiente;

– O gama mai larga de servicii si specializari;

– Know-how pe piete noi;

– Retea puternica de agentii in strainatate;

– Capacitate financiara crescuta;

– Instrumente de gestiune adaptate.

– Care sunt tarile in care v-ati extins activitatea pana in prezent?

– Am avut lucrari in Honduras, Africa de Sud, Republica Moldova, Italia, Polonia, iar in acest moment avem santiere in Letonia (client: Cemex, unul din principalii producatori mondiali de ciment), Camerun (client: Lafarge), Franta (clienti: Renault Trucks, Germania (client: Lafarge), Spania (client ABB) si Iordania (client Lafarge).

– In portofoliul dumneavoastra de clienti gasim atat institutii publice, cat si companii private. Care sunt acestea si cum decurge colaborarea intre IMSAT si acestea?

– IMSAT are o colaborare stransa cu clientii sai, carora le furnizeaza servicii la cel mai inalt nivel de calitate, respectand standarde foarte stricte. Printre clienti pot enumera:

– institutii publice: Ministerul de Interne, Ministerul de Finante, Ministerul Justitiei, SNCFR, RATB;

– dintre firmele private, producatori de ciment: Lafarge, Holcim, Cemex, Carpatcement;

– producator de sticla si materiale de constructii: Saint Gobain;

– constructori in industria auto: ABB, Durr, Geico, Comau, Taikisha;

– hiper-marketuri si malluri: Auchan, Carrefour, Cora, Kaufland, EMCT;

– banci: BRD, OTP, Banc Post;

– societati de telefonie mobila: Orange, Vodafone, Zapp, Cosmote.

– Cu cat a crescut sau scazut anul acesta cifra de afaceri a companiei comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut?

– Anul acesta ne asteptam la o scadere a cifrei de afaceri, cauzata in principal de criza financiara, de la 104 milioane Euro la 80-85 milioane Euro.

– Numiti, va rog, cateva dintre valorile esentiale in care crede si pe care le promoveaza grupul IMSAT.

– Apropierea fata de client, responsabilitatea fata de angajatii firmei si dezvoltarea durabila (asa cum e definita de Comisia Mondiala pentru Mediu si Dezvoltare – o dezvoltare care raspunde nevoilor generatiilor actuale, fara a compromite capacitatea generatiilor viitoare sa raspunda nevoilor lor) sunt cele mai importante valori.

– Care sunt strategiile de dezvoltare pe care vi le-ati propus pentru anul 2009? Cum preconizati ca le veti duce la capat in conditiile economice actuale?

– Intrucat 2009 este un an de criza, nu exista o strategie de dezvoltare; in acest an incercam sa ne pastram pietele si sa identificam oportunitati pe piete externe, pentru a diminua efectele crizei.