Regiunea Bucureşti-Ilfov a fost subfinanţată în ultimii 20 de ani în ceea ce priveşte infrastructura, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Ilfov, Hubert Thuma, la o dezbatere.
„Regiunea Bucureşti-Ilfov a fost tot timpul, cel puţin în ultimii 20 de ani, din ce-mi aduc eu aminte, subfinanţată în ceea ce priveşte investiţiile în infrastructură şi am să vă vin cu un exemplu elocvent. Centura oraşului Cluj – 40 de kilometri, 20 de exit-uri, centura Bucureştiului – 103 kilometri, 11 exit-uri”, a spus Hubert Thuma, la dezbaterea „Infrastructura şi mobilitatea în regiunea Bucureşti-Ilfov. Interconectarea Bucureştiului cu infrastructura rutieră naţională”.
El a punctat că Bucureştiul este mereu supraaglomerat, iar intrările în oraş sunt „sufocate” şi că una dintre soluţiile implementate este reprezentată de drumurile radiale.
„Iniţial, au fost zece drumuri radiale cu două sensuri giratorii. Au rămas opt cu două sensuri giratorii. La două dintre ele am semnat deja proiectarea şi SF-ul (studiu de fezabilitate – n.r.), suntem în faza de SF, celelalte două le vom semna în luna iunie. Urmează şi celelalte patru, plus celelalte două radiale. Orice investiţie în infrastructura mare aduce cu sine o dezvoltare economică, cât şi creşterea calităţii vieţilor, pentru că oamenii pot începe să folosească transportul în comun, cum ar fi metroul. (…) Legat de drumurile judeţene, avem investiţii anul acesta în Planul Operaţional Regional de 80 de milioane de euro şi vom încerca să creăm cât mai multe legături între Bucureşti şi Ilfov, astfel încât să decongestionăm traficul din Bucureşti”, a adăugat preşedintele CJ Ilfov. AGERPRES