Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat, în contextul delegaţiei oficiale pe care a realizat-o în perioada 9-11 august, în capitala Estoniei, Tallin, că după finalizarea strategiei Smart City, la care se lucrează în prezent, Capitala României va face paşi concreţi pentru digitalizarea serviciilor publice şi implicit pentru reducerea birocraţiei. Firea a apreciat că Tallin reprezintă un model de bune practici atât pentru Bucureşti, cât şi pentru România.

Primarul general, Gabriela Firea, împreună cu Ambasadorul României în Republica Estonia, Daniela Mihaela Camarasan, au vizitat Centrul de Informare e-Estonia, din Tallin, unde au asistat la o prezentare a modului în care sunt digitalizate serviciile publice estone.

În Republica Estonia, care are o populaţie de 1.3 milioane de locuitori, aproape 90% dintre serviciile publice se realizează online, singurele operaţiuni care nu se pot completa digital fiind căsătoriile şi tranzacţiile imobiliare. Implementarea acestui sistem, deosebit de eficient, a fost posibilă prin colaborarea tuturor instituţiilor statului, care au oferit informaţiile necesare, astfel încât portalul naţional să poată centraliza toate datele necesare cetăţenilor săi.

Astfel, prin digitalizarea serviciilor, 98% dintre cetăţenii Estoniei deţin un ID electronic, 99% din tranzacţiile bancare sunt făcute în sistem electronic, 95% din taxe şi impozite sunt încasate electronic, iar 98% din noile firme sunt înfiinţate în sistem electronic. Durata medie a procedurilor se situează undeva între 20 şi 60 de minute.

De asemenea, edilul şef al Bucureştiului a avut o întâlnire bilaterală cu Daniela Mihaela Camarasan, la sediul ambasadei, unde au discutat despre paşii pe care administraţia de la Bucureşti îi va face astfel încât discuţiile purtate cu primarul oraşului Tallin, Taavi Aas, şi cu Mihhail Kolvart, Preşedintele Consiliului Municipal Tallinn, să se transforme în proiecte concrete de modernizare a Bucureştiului. AGERPRES