Primarul general Gabriela Firea a anunțat, luni, că a solicitat demararea în regim de urgență a licitației pentru studiul de fezabilitate privind realizarea a 100 de kilometri de piste de biciclete în București, proiect căruia i se va alătura și cel privind construirea unor de stații de bike sharing.

„Am solicitat demararea în regim de urgență a licitației pentru studiul de fezabilitate necesar acestui proiect. După demararea acestei proceduri și acceptarea de către ANAF a documentației, vom putea anunța și calendarul desfășurării proiectului. Până în prezent au avut loc patru ședințe ale unității de implementare a proiectului”, a precizat edilul general în cadrul Comandamentului pentru analizarea problemelor urgente de mediu ale Capitalei.

În contextul în care au existat informații privind faptul că Primăria Generală nu a cheltuit niciun ban din suma de zece milioane de euro alocată de Ministerul Mediului în anul 2014 pentru realizarea pistelor de biciclete, Firea a precizat că abia în noiembrie 2015 a fost semnată Convenția între PMB și Ministerul Mediului pe acest proiect.

„Bugetul Municipiului București pe anul 2016 a fost votat în februarie, iar planul anual de achiziții publice în luna aprilie. În perioada mai-iulie nu s-a făcut niciun demers, un motiv obiectiv fiind și acela că legislația achizițiilor publice a fost modificată”, a menționat ea.
Președintele Agenției Naționale pentru Protecția Mediului, Ioan Gherheș, a atras atenția în cadrul comandamentului asupra faptului că Bucureștiul este în situație de pre-infringement privind poluarea cu pulberi, iar unul dintre factorii care generează această problemă este traficul intens.
Gabriela Firea a arătat că fluidizarea traficului reprezintă o prioritate, dar că e vorba de „acțiuni care nu se fac de azi pe mâine și nu se poate genera în trei luni o fluidizare a traficului încărcat de ani de zile”. În acest sens, a precizat că principala măsură o reprezintă dezvoltarea parcului auto al RATB, care urmează să fie suplimentat cu 500 de autobuze noi.

Ea a menționat că în perioada următoare se va intensifica acțiunea de realizare sau finalizare, în anumite sectoare, a pistelor de bicicliști și de construire a stațiilor de bike sharing, unde orice persoană va putea să închirieze o bicicletă și să o lase în cartierul de destinație, fără se se întoarcă la punctul de închiriere.

„De asemenea, parcările de tip park and ride sunt acum în finalizarea documentației, precum și parcările de reședință. Sunt lucruri pe care le facem zi de zi, acționăm în această direcție, dar aceasta este legislația și nu se poate de azi pe mâine”, a menționat ea.
Ministrul Mediului, Apelor și Pădurilor, Cristiana Pașca Palmer, a declarat pe 13 septembrie că ministerul a alocat, încă din 2014, 10 milioane de euro pentru construirea rețelei de biciclete din București, iar Primăria Generală nu a cheltuit niciun ban.

„Din acești bani se puteau face 100 de kilometri de piste pentru biciclete în București. Asta înseamnă jumătate din necesarul care a fost identificat prin planul de mobilitate urbană. În acest sens, eu vreau să știu foarte clar de la doamna primar dacă are de gând să cheltuie acești bani, pentru că altfel sunt bani pe care noi îi putem aloca pentru alte proiecte de mediu”, a precizat Cristiana Pașca Palmer.

Pe 24 martie, în urma unei întâlniri cu ministrul Cristiana Pașca Palmer, primarul general interimar Răzvan Sava declara că studiul de fezabilitate pentru realizarea a 100 de kilometri de piste va fi reactualizat, iar lucrările efective ar urma să înceapă în acest an. AGERPRES