Braşovul ar putea avea tren metropolitan în 2-3 ani, a susţinut Tudor Măcicăşan, expert în trafic şi transport public, la Conferinţa Internaţională de Politici Publice de Mediu din cadrul Forumului Oraşelor Verzi.

Conform acestuia, trenul metropolitan, ca soluţie de transport în oraş şi mai ales între localităţile din jur şi metropolă, poate fi eficient mai ales în aglomerările urbane care ajung la jumătate de milion de locuitori.

„Primăria, pe de o parte, trebuie să pregătească materialul rulant şi operatorul, unde există finanţări, proiect la care lucrăm. Pe de altă parte, trebuie să lucreze activ cu CFR Infrastructură, Ministerul Transporturilor implicit, să amenajeze noile puncte de oprire, care sunt în curtea CFR Infrastructură, dar trebuie amenajate mai ales de primărie şi aici un parteneriat este cheia. Nu vorbim de gări, în niciun caz, ci de nişte staţii minimale, similare cu staţiile de autobuz, unde să existe un adăpost minimal şi o infrastructură de taxare. Cred că primele servicii ar putea circula în doi-trei ani. O achiziţie de trenuri e un lucru extrem de complex, dacă merg prost lucrurile se contestă şi se ajunge în instanţă, se poate întinde mulţi ani. De asta e important să se demareze cât mai repede toate procedurile, dar realist, dacă nu sunt probleme, în trei ani am putea avea trenuri metropolitane în jurul Braşovului”, a susţinut expertul.

Potrivit acestuia, reducerea numărului de maşini de pe străzi poate fi influenţată de capacitatea acestor trenuri şi de cadenţă.

„La un serviciu mediu, cu un tren la jumătate de oră şi garnituri de trei vagoane, ar putea să ducă cel puţin două mii de oameni pe oră sens, dintre care aş spune că jumătate ar veni din rândul şoferilor uzuali, din rândul de navetişti cu automobilul, iar jumătate din alte moduri de transport, mai ales transportul public existent, rutier. Un tren metropolitan ar face acea rută considerabil mai repede şi mai mai puţin stresantă, un confort mai mare şi cu posibilitatea de a aduce o bicicletă sau un cărucior mult mai uşor. În principiu, un tren ar trebui să fie mult mai atractiv, dacă nu este operat greşit şi are destule legături strategice în oraş cu sistemul de transport de suprafaţă”, a afirmat Măcicăşan. AGERPRES