Asociaţia pentru Promovarea Turismului din Oradea şi Regiune (APTOR), din subordinea Primăriei Oradea, a primit tecent vizita unei delegaţii de la Primăria Deva, interesată de un schimb de experienţă în vederea înfiinţării în acest municipiu a unei asociaţii asemănătoare în vederea promovării turismului local, a informat Biroul de presă al Primăriei Oradea.

Potrivit unui comunicat, delegaţia a fost primită de city-managerul Mihai Jurca, de directorul APTOR, Alexandru Chira şi de managerul de marketing Luciana Foltuţ.

Membrii delegaţiei devene au fost interesaţi de modul de constituire şi de funcţionare a asociaţiei orădene, dar şi de modul de stabilire a calendarului de evenimente culturale şi artistice ale oraşului Oradea.

City-managerul Mihai Jurca le-a prezentat acestora mai multe clipuri de promovare a evenimentelor organizate de APTOR de-a lungul anilor, toate acestea reflectând creşterea calităţii evenimentelor şi profesionalismului celor implicaţi de la o ediţie la alta.

Membrii delegaţiei s-au arătat încântaţi de diversitatea spaţiilor şi imobilelor folosite de APTOR pentru găzduirea diverselor evenimente organizate, aducând în dezbatere modalităţile de valorificare a unor astfel de spaţii şi în municipiul Deva.

„Crearea unui cadru corespunzător fiecărui eveniment este primul pas în organizarea acestuia. La acest capitol, aşa cum ştiţi, Oradea a reuşit prin accesarea mai multor fonduri europene să schimbe faţa oraşului, prin reabilitarea mai multor clădiri de patrimoniu, dar şi a altor spaţii, care apoi au fost introduse în circuitul turistic. Un exemplu în acest sens este Cetatea Oradea care găzduieşte Festivalul Medieval. Un lucru important, de care s-a ţinut cont în timpul lucrărilor de reabilitare, a fost realizarea racordurilor de apă, canalizare şi curent, esenţiale pentru funcţionarea spaţiilor de alimentaţie publică în cadrul diverselor evenimente”, a precizat city-managerul Mihai Jurca.

Un alt subiect adus în discuţie a fost modul în care are loc promovarea evenimentelor, mediile în care se desfăşoară acestea (târguri de turism, mediul online, colaborarea cu posturi de radio cunoscute etc.), dar şi perioada de timp în care campaniile de promovare produc efecte vizibile.

Directorul APTOR, Alexandru Chira a explicat care sunt punctele de pornire în promovarea oricărui eveniment sau obiectiv turistic, pornind de la analizarea nevoilor consumatorului până la înţelegere noilor trenduri în materie de turism.

„Psihologia de cumpărare a vizitatorului contemporan s-a schimbat foarte mult în ultimii ani. Asociaţia a fost extrem de activă în analizarea noilor trenduri pentru consumatorii de călătorii şi acest lucru s-a văzut foarte mult în evoluţia cifrelor şi performanţelor canalelor APTOR de social media. În consecinţă, multe dintre campaniile anterioare au fost concentrate pe promovarea online a destinaţiei, evenimentelor, obiectivelor turistice, în special pe canale precum Facebook, Instagram şi Youtube. Un alt instrument de promovare important pentru noi, la care am lucrat în 2020, este noul site al destinaţiei – www.visitoradea.com”, a precizat Alexandru Chira.

Membrii delegaţiei de la Deva au mai discutat cu reprezentanţii APTOR în detaliu despre cele mai importante evenimente organizate la Oradea şi cunoscute deja în ţară, respectiv Festivalul Medieval, Târgul de Crăciun, Târgul de Paşti, Festivalul European Music Open, Oradea FestiFall, Ziua Oraşului Oradea. AGERPRES