sulyok_andrei.jpgDeclara Andrei Sulyok, Director General Lindab Romania, intr-un interviu acordat portalului www.Administratie.ro.

Acesta vorbeste desore realizarile companiei pe care o conduce in cei 15 ani de cand a intrat pe piata din Romania, despre solutiile alese pentru depasirea actualei perioade de criza si despre obiectivele propuse pentru viitorul apropiat.

– Domnule Director Andrei Sulyok, Lindab Romania aniverseaza anul acesta 15 ani de existenta pe piata materialelor de constructii din tara noastra. Cum descrieti evolutia acestei companii de-a lungul timpului in Romania, in raport cu celelalte tari in care activeaza grupul Lindab?

– Ca si in celelate tari in care Lindab este prezent, s-a incurajat intotdeauna foarte mult spiritul antreprenorial si ni s-a acordat o libertate de decizie locala destul de mare. Pe de o parte, acest lucru a contat foarte mult, pentru ca a favorizat o viteza mai mare de dezvoltare si incurajarea cautarii de solutii cat mai diverse si diferite de cele ale concurentei. Pe de alta parte, aceasta filosofie de lucru presupune totodata asumarea riscurilor. Pentru Romania, politica Grupului a fost benefica. Ne-am dezvoltat foarte frumos si am obtinut realizari cu care ne mandrim.

In primul rand, Lindab a introdus in vocabularul constructorilor, arhitectilor si clientilor din Romania notiunea de „tigla metalica”. A fost extrem de dificil, pentru ca obiceiurile de consum erau altele si este foarte greu sa schimbi perceptii. Dar prin efort sustinut am reusit. Astazi, tigla metalica domina celelalte sisteme de invelitori existente pe piata.

In al doilea rand, am reusit sa inchegam o echipa de lucru profesionista, unita, flexibila, care a inteles filosofia Lindab: simplificarea modului de a construi. In al treilea rand, am dezvoltat o retea de 200 de parteneri nationali, care comunica valorile brandului Lindab in Romania si ne sustin in eforturile noastre de a pune calitatea produselor si a serviciilor mai presus de orice. In cei 15 ani am demonstrat ca suntem un brand puternic pe piata, care confirma pe plan local renumele international al Grupului.

– Care este segmentul de produse cel mai bine vandute pana la aceasta ora?

– Cele mai vandute produse Lindab in Romania sunt tiglele metalice premium, marca Nordic 400. Sistemul de tigla metalica sa-a sustinut in timp avantajele si a devenit prima alegere pentru clientii care isi doresc calitate. Insa in ultimii ani au obtinut evolutii foarte bune in vanzari si sistemele de jgheaburi si burlane Rainline, halele metalice Astron si sistemele de ventilatie. Acest lucru ne bucura foarte tare, pentru ca este important sa se cunoasca si in Romania faptul ca Lindab nu produce doar tigla, ci are un portofoliu foarte divers de produse la fel de inovatoare.

– In ce masura afecteaza criza economica nationala si internationala din piata materialelor de constructii vanzarile produselor marca Lindab?

– In mod firesc, criza economica internationala s-a reflectat asupra pietei internationale si nationale de materiale de constructii. Scaderea investitiilor in Romania, inghetarea proiectelor imobiliare, scaderea puterii de cumparare si fluctuatia cursului valutar sunt cativa dintre factorii care au afectat piata de invelitori din Romania. In ceea ce ne priveste, ne-am luat din timp o serie de masuri la nivelul organizatiei si ne-am adaptat modelul de business noului context. Credem insa ca prin puterea brandului, puterea retelei nationale de distributie, echipa profesionista si management flexibil vom trece cu bine peste aceasta perioada. Pana la urma, nici macar nu este cea mai grea perioada din istoria de 15 ani pe piata a companiei.

– Una dintre cele mai interesante teme de dezbatere in cadrul pietei de profil este protectia mediului. Cat de importanta este aceasta tema in strategia de comunicare a companiei? Cum promovati aceasta politica partenerilor de bussines? Dar clientilor?

– Aspectele privind protectia mediului inconjurator sunt extrem de importante pentru Grupul Lindab. Produsele livrate clientilor nostri sunt ecologice, fiind 100% reciclabile si perfect compatibile cu mediul inconjurator.

Activitatile pe care le desfasoara Lindab au un efect poluant redus asupra mediului inconjurator; cu toate acestea, facem eforturi sustinute pentru a diminua cat mai mult posibil efectele negative care ar putea rezulta din consumul de resurse, materii prime, ambalaje si transport. Suntem preocupati de reducerea cantitatilor de deseuri de orice tip care rezulta din activitatile noastre de productie. Controlam strict factorii de mediu care ar putea fi afectati de activitatile noastre: aer, apa, sol si am facut deja investitiile necesare protectiei mediului si prevenirii poluarii, oricat de neinsemnata ar putea fi aceasta.

Ca mijloc de a-si coordona activitatile in asa fel incat acestea sa exercite un impact minim asupra mediului, am adoptat propria Politica de mediu, am implementat un sistem de management de mediu in conformitate cu standardul ISO 14001 si am obtinut, in septembrie 2003, certificarea acestui sistem.

Lindab este printre putinele firme de profil din Romania care a obtinut certificarea sistemului de management de mediu, din partea unor organisme nationale si internationale de prestigiu.

Certificatul ISO 14001 este o dovada a faptului ca ne preocupa sanatatea angajatilor, sanatatea publica si urmarim ca activitatile noastre sa nu urmareasca doar obtinerea profitului, ci sa se desfasoare intr-un climat sanatos si sa ajute la ocrotirea conditiilor de viata a generatiilor prezente si viitoare.

– Care sunt prioritatile companiei in acest moment?

– Ne concentram pe imbunatatirea actului de vanzare, consolidarea retelei de distributie si adoptarea unor tactici de marketing eficiente pentru clientul final. Chiar daca este „criza”, uneori mai degraba psihologica decat economica, luptam impotriva impulsului de a cumpara produse ieftine si de calitate indoielnica.

– Ce servicii oferiti potentialilor clienti care vor sa achizitioneze produse marca Lindab?

– Suntem una dintre putinele companii din piata care pun accentul si pe servicii, nu doar pe produse. In acest sens, suntem in stransa legatura cu partenerii nostri si le oferim o serie de traininguri, pentru a ne asigura ca produsele Lindab sunt livrate impreuna cu servicii de calitate (transport, montaj, intretinere etc.). Ne bucuram ca pana acum ne-a reusit acest obiectiv si ca suntem recunoscuti in piata pentru calitatea serviciilor. Le multumim in acest sens partenerilor nostri pentru suport.

– Ce obiective importante v-ati propus sa atingeti pana la sfarsitul acestui an?

– Din punct de vedere al business-ului, ne-am propus o evolutie direct proportionala cu evolutia pietei. Ne dorim pastrarea securitatii companiei intr-un mediu de business instabil si totodata mentinerea standardelor de calitate Lindab.