Emil Boc spera ca centura Sibiului va fi gata in 2010

Centura ocolitoare a municipiului Sibiu va fi finalizata in decembrie 2010, dupa mai bine de sase ani de la inceperea lucrarilor, a declarat marti, la Sibiu, premierul Emil Boc.

“Finantarea este asigurata si pentru anul viitor, astfel incat Sibiul sa scape de cosmarul traficului greu, incepand cu 2010. (…) Aceasta lucrare face parte dintre obiectivele pe care le vom finaliza in 2010”, a spus Emil Boc.

Prezent la Sibiu alaturi de premier, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu a spus ca doar descoperirea unui sit arheologic ar putea intarzia lucrarea. “Daca apare undeva un sit arheologic, nu mai ai niciun termen. Uneori apar fara sa le prezici exact”, a declarat Radu Berceanu.

Construirea centurii nu se deruleaza fara probleme. Constructorul actual, consortiul Max Bogl – Geiger – Comtram Sibiu da vina pe fostul constructor, compania italiana Todini, pe care o acuza ca a lasat numeroase fisuri, ceea ce inseamna lucrari noi in valoare de doua milioane de euro. De la inceperea lucrarilor, centura Sibiului a avut mai multe termene de finalizare. Daca acum premierul Boc spune ca sibienii vor circula pe varianta ocolitoare in decembrie 2010, ministrul Berceanu declara in vara ca centura va fi gata abia in 2011.

La data de 21 iunie, conform unor date transmise de ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, catre presedintele PSD Sibiu, deputatul Ioan Cindrea, se estima ca cea mai asteptata investitie din judetul Sibiu, centura de ocolire a municipiului Sibiu, va fi terminata in anul 2011.

Centura Sibiului are doua tronsoane si o valoare estimata de 70 de milioane de euro. Tronsonul 1 din centura Sibiului are o lungime de 15 km, costul estimat al lucrarilor situandu-se in jurul sumei de 50 de milioane de euro. Pentru aceasta prima bucata din centura, durata contractului este de 18 luni, urmand sa fie terminata in ianuarie 2010. Sectiunea a doua a centurii Sibiului, lunga de 2,7 km, a fost licitata, iar licitatia este contestata. Durata contractului va fi de 20 de luni. Pentru tronsonul 2, deocamdata licitatia a fost contestata de unul din participanti.

Prima bucata a Centurii, lunga de 14,86 km, a fost inceputa in 2004 de italienii de la Todini Construzioni Generali, care nu s-au mai inteles cu Ministerul Transporturilor, contractul fiind reziliat din cauza intarzierilor. Din 31 iulie 2008 lucrarea este continuata de un consortiu format din Max Bogl GmbH – Wilhek Geoger GmbH – Comtram Sibiu. Primii aproape 15 km de centura trebuie terminati in ianuarie 2010, fiind vorba de o durata a contractului de 18 luni. AGERPRES