Ministrul Turismului, Elena Udrea, i-a promis primarului municipiului Craiova, Antonie Solomon, ca va sustine infiintarea unui centru de promovare si informare turistica in oras si stabilirea unui brand pentru localitate.

Potrivit unui comunicat transmis pe 2 martie, in cadrul intalnirii avute, la Craiova, la finalul saptamanii trecute, ministrul Turismului a declarat ca, intr-o prima etapa, vor fi alocate 10 milioane de euro pentru a dezvolta 10 centre de informare si promovare turistica, iar din toamna vor fi selectate alte 10 localitati, printre care s-ar putea numara si Craiova.

„Un obiectiv prioritar al municipalitatii craiovene este acela de a promova potentialul turistic si de a crea infrastructura necesara pentru a creste atractivitatea Craiovei, ca destinatie turistica. Prin Programul Operational Regional, se aloca 20 de milioane de euro pentru crearea Centrelor Nationale de Informare si Promovare Turistica si dotarea acestora, al caror rol va fi acela de a oferi atat materiale de promovare clasice (pliante, harti, cd-uri, dvd-uri, filme turistice etc), cat si informatii utile vizitatorului despre oras: trasee turistice in municipiu si in zona, servicii, posibilitati de cazare, modalitati de petrecere a timpului liber si informatii despre evenimente organizate in oras si in regiune, rezervari de bilete de tren, avion. De asemenea, va sustine logistic evenimente de promovare locale, targuri de turism locale sau regionale, vizite de documentare pentru jurnalisti sau misiuni de prezentare a produselor turistice in tara”, se precizeaza in comunicatul Primariei Craiova.

Primarul municipiului Craiova, Antonie Solomon, a declarat ca, in ultima vreme, imaginea orasului a avut de suferit, prin mediatizarea unor evenimente cu impact negativ in viata publica, in conditiile in care municipalitatea depune eforturi, cu un buget mic, sa faca din Craiova un municipiu de referinta in tara si in strainatate. „Este si motivul pentru care vom depune eforturi si in ceea ce priveste promovarea imaginii pozitive a orasului. Se lucreaza din plin la infrastructura, va urma reabilitarea Centrului istoric, cream parcuri de distractii cum va fi cel din Lunca Jiului, avem al treilea parc natural din Europa, ca marime si acestea sunt numai cateva din frumusetile cu care putem atrage turistii din tara si din afara, aici, la Craiova. De ce sa isi petreaca europenii vacantele doar la Londra, Paris, Praga, Roma si sa nu isi cheltuiasca banii si la Craiova?!”, a declarat Solomon.

El a sustinut ca, desi Craiova are si va avea in anii urmatori un potential turistic ridicat, oferta turistica a orasului si a zonei inconjuratoare este insuficient promovata, iar aceasta a fost ratiunea pentru care a fost gandita o politica ce vizeaza sustinerea dezvoltarii turismului local, regional, national si international. In opinia edilului, imaginea unui oras inseamna turism si investitii, Solomon precizand ca, in prezent, se lucreaza la a face din Craiova un oras cat mai atractiv si vandabil.

„Vom crea un logo si un slogan, dupa care va urma un proces de implementare a acestora, prin campanii de branding, in tara si peste hotare. Pentru a crea un brand pentru Craiova vom pleca de la perceptia locuitorilor, de la valorile Craiovei, dar vom face si o analiza externa. Ultima poate aduce si cele mai mari surprize pentru ca strange informatii despre felul in care orasul este perceput in afara, de catre alte orase, iar perceptia este adesea foarte diferita de ceea ce se asteapta localnicii. Craiova va avea, in viitorul apropiat, asta insemnand doi-trei ani, propriul stand la targurile internationale de turism, organizat de Centrul de Informare si Promovare Turistica. Orasele cu o imagine buna atrag investitii importante, sunt cautate de companii de renume si sunt destinatiile preferate de turisti. Asta inseamna venituri suplimentare, atat pentru oras ca ansamblu, cat si pentru locuitorii sai. Ministrul Turismului ne-a promis sprijin in acest demers”, a spus primarul Craiovei.

Municipalitatea craioveana a lansat cu aceasta ocazie si o provocare catre toti cei care doresc sa se implice in acest proiect. Sugestiile si propunerile motivate despre brand-ul municipiului Craiova, dar si privind alte actiuni de promovare eficienta a orasului pot fi trimise pe adresa de e-mail imagine@primariacraiova.ro, pana la data de 31 martie a.c.