Eficienta in administratia publica prin monitorizarea permanenta a performantelor angajatilor, gestiunea rapida a salariilor si cresterea randamentului departamentului de Resurse Umane

siveco_articol3.jpgInstrumentele informatice pentru Managementul Salarizarii si al Resurselor Umane propuse de SIVECO Romania raspund cu brio tuturor cerintelor de performanta si flexibilitate ale unei institutii publice.
Eficienta oricarei institutii publice depinde si de importanta acordata capitalului uman si performantelor departamentului de resurse umane. Pentru a se alinia la standardele impuse de aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, administratia publica trebuie sa se bazeze pe echipe puternice, dinamice, bine gestionate si motivate.

Organizatiile din sectorul public au nevoie de un control total, permanent si in timp real asupra resurselor si proceselor lor interne. Cu cat sistemul implementat acopera o arie mai larga de activitati desfasurate in cadrul institutiei, cu atat se asigura o gestiune mai eficienta a activitatii desfasurate. Aceasta presupune raspunsul mai rapid la cerintele cetatenilor, orientarea strategica, planificarea optima a resurselor si atingerea obiectivelor propuse.

Sistemul informatic integrat SIVECO Applications 2010 propus de SIVECO Romania este format din componente care gestioneaza automat principalele fluxuri de lucru dintr-o institutie publica, oferind controlul total al activitatilor desfasurate de aceasta.

Produs integrat de tip ERP (Enterprise Resource Planning), sistemul asigura totodata un maxim de flexibilitate la cerintele beneficiarului, incorporand functionalitatile impuse de Uniunea Europeana.

Pentru Managementul Resurselor Umane si Managementul Salarizarii Personalului, SIVECO Romania a dezvoltat doua produse dedicate, perfect adaptate legislatiei in vigoare.

Parte integranta a sistemului SIVECO Aplications 2010, componenta de Management al Resurselor Umane este structurata pe module functionale care gestioneaza ciclul de dezvoltare si urmarire a resurselor umane in cadrul oricarui tip de institutie publica. Ea ofera o mare flexibilitate in operarea functionalitatilor specifice unei institutii, modulele sale fiind deja verificate prin numeroase implementari de succes in diverse sectoare economice, inclusiv in cel public.

Prin implementarea componentei de Management al Resurselor Umane se poate tine o evidenta stricta a tuturor proceselor prin care trece un angajat, incepand cu procesul de recrutare, scolarizare, promovare, evaluare. Pe baza indicatorilor si statisticilor reiese clar nivelul de pregatire al angajatilor, prin intermediul planului de cariera, precum si nivelul de competente al institutiei in ansamblu.

In cadrul Primariei Municipiului Bucuresti, solutia de Management al Resurselor Umane ofera suportul informational pentru desfasurarea tuturor activitatilor specifice resurselor umane.
Aplicatia urmareste urmatoarele procese:

– recrutarea si selectia personalului;

– evidenta salariatilor cu numeroase detalii personale si profesionale;

– instruirea si dezvoltarea carierelor angajatilor;

– urmarirea carierei individuale;

– analiza evolutiei fortei de munca si aprecierea performantelor salariatilor;

– realizarea unei metodologii de evaluare a eficientei salariatilor bazate pe indicatori cantitativi si calitativi;

– raportare statistica a diferitilor indicatori.

Componenta de Management al Salarizarii Personalului din cadrul pachetului integrat SIVECO Applications 2010, ofera angajatiilor din sectorul public siguranta ca activitatea Departamentului de Personal se bazeaza pe un sistem sigur, obiectiv, care ia in calcul toti factorii de eficienta.

Managementul Salarizarii personalului realizeaza in cadrul Primariei Municiupiului Bucuresti gestiunea si calculul salariilor si ofera:

– gestiunea salariatilor in cadrul structurii organizatorice a companiei pe baza clasificarii acestora in functionari publici si personal contractual;

– gestiunea salariilor;

– gestiunea avansurilor, primelor, sporurilor, deducerilor si retinerilor;

– urmarirea activitatii salariatilor;

– generarea notelor contabile asociate si a fisierelor necesare pentru plata pe card a salariilor;

– rapoarte ante si post calcul;

– generarea de rapoarte si fisiere pentru preluarea in aplicatiile de declaratii (CAS, Somaj, Sanatate, Fise fiscale).

Datorita unei largi arii de adresare, Managementul Salarizarii Personalului ofera o mare flexibilitate, atat la stabilirea diversilor algoritmi de calcul specifici sectorului public, cat si la adaptarea la schimbarile legislative din mediul economic romanesc. Utilizatorii beneficiiaza de toate rapoartele cerute de legislatia in vigoare cat si a celor necesare pentru buna desfasurare a activitatii, in conditiile unei activitati ordonate si securizate.

Toate informatiile de interes referitoare la angajati sunt gestionate in mod integrat, reducandu-se timpul de calcul al drepturilor salariale.