ilie_romulus.jpgAfirma Romulus Ilie, Director General al companiei ECOMASTER, in cadrul unui interviu acordat in exclusivitate Portalului National de Administratie Publica, www.Administratie.ro.

Acesta vorbeste despre reteaua de colectare a uleiurilor uzate si deseurilor similare dezvoltata de companie, despre dezvoltarea tehnologiilor proprii de tratare a gudroanelor acide sau a apelor contaminate din lagunele cu deseuri petroliere si despre investitiile planificate in dezvoltarea unor noi facilitati, in tehnologii si echipamente.

– Ecomaster a aparut pe piata romaneasca de profil, in urma cu opt ani, fiind parte a grupului Rompetrol. Care este principalul obiect de activitate al companiei si carui target va adresati din punctul de vedere al serviciilor pe care le oferiti?

– Ecomaster a parcurs in cei 8 ani activitate stadii diferite de dezvoltare, de la cel de colector de uleiuri uzate pana la furnizor de servicii intregrate de management al deseurilor. Noile servicii formeaza o platforma completa, conceputa pentru a gestiona intregul proces de management al deseurilor: consultanta de mediu (PLAN), colectare la nivel national (COLLECT), tratare sau neutralizare prin aplicarea propriilor tehnologii (TREAT), depozitare finala conforma (DEPOSIT) si epurare a apelor uzate (CLEAR). Beneficiarii acestei platforme pot fi atat companiile care generaza deseuri industriale, cat si autoritatile publice care detin situri contaminate cu deseuri periculoase.

– Oferta de servicii a companiei dumneavoastra se indreapta exclusiv spre Bucuresti sau exista puncte de lucru si in alte orase din tara?

– Ecomaster a dezvoltat in anii precedenti o retea de colectare a uleiurilor uzate si deseurilor similare, care deserveste acum peste 500 clienti activi din intreaga tara. Echipele de colectare opereaza in regiunile limitrofe oraselor Bucuresti, Ploiesti, Timisoara, Sibiu, Bacau, Constanta. Dezvoltarea unei retele nationale de colectare a deseurilor industriale este noul proiect aflat in derulare, a carui finalizare o estimam pana la sfarsitul anului 2010. Complexitatea acestui proiect este data de tipurile variate de deseuri colectate, de necesitatile diferite de ambalare, transport si depozitare a acestora.

– Care sunt, in opinia dumneavoastra, particularitatile care fac diferenta intre Ecomaster si ceilalti competitori de pe piata furnizorilor de ecologie industriala din Romania?

– Echipa Ecomaster a dezvoltat o platforma unica si completa de servicii care asigura clientilor o abordare de tip “one-stop-shop”, cu scopul final de a rezolva integrat si cat mai simplu problema deseurilor, mai ales a celor periculoase. In acest scop Ecomaster investit peste 2 milioane de dolari in dezvoltarea unor tehnologii proprii de tratare a gudroanelor acide sau a apelor contaminate din lagunele cu deseuri petroliere, precum si in echipamentele necesare implementarii lor.

Tehnologiile Ecomaster sunt functionale la scara industriala prin serviciul TREAT, zeci de mii de tone de deseuri periculoase fiind deja tratate si neutralizate prin intermediul lor. Un diferentiator major ale Ecomaster pe piata romaneasca de profil va fi reprezentat de operarea viitorului depozit propriu de deseuri industriale. In conditiile unei oferte insuficiente de spatii de depozitare conforme cu reglementarile europene de mediu, depozitul Ecomaster va reprezenta solutia asteptata de majoritatea companiilor din sudul si centrul tarii.

– Oferind potentialilor si actualilor dumneavoastra clienti un pachet integrat de servicii, acoperiti necesitatile concrete ale fiecarei companii cu care colaborati. Vorbiti-ne putin despre resursele umane, tehnice si logistice ale Ecomaster.

– Noi consideram ca factorul esential de succes al Ecomaster este in primul rand echipa, formata din specialisti de mediu cu experienta in tratarea si colectarea deseurilor, capabili sa dezvolte tehnologii noi, precum si sa adapteze retetele de tratare la caracteristicile specifice ale fiecarui deseu. Echipamentele de ultima generatie, mijloacele de transport de mare tonaj sunt elementele care completeaza demersurile noastre de a identifica SOLUTIA potrivita pentru fiecare client.

– Ecomaster isi propune sa devina in viitorul apropiat liderul incontestabil pe piata interna de profil. Ce strategie veti aborda in acest sens?

– Continuam aplicarea strategiei initiate in 2008: investitii in dezvoltarea unor noi facilitati, in tehnologii si echipamente, precum si in perfectionarea fluxului operational si comercial, pentru a permite asigurarea unor servicii integrate de nivel superior clientilor nostri. Ne vom focusa atat asupra domeniului privat, cat si a celui public, dezvoltand intreaga piata a serviciilor de management al deseurilor.

– In ce masura a fost afectat business-ul in care va desfasurati activitatea de actualul context economico-financiar? Ce masuri veti lua in vederea diminuarii efectelor crizei?

– Exista anumite contractii care s-au manifestat in industrie si implicit in generarea deseurilor de productie. Perioada ramane insa propice definitivarii planurilor noastre de dezvoltare a retelei de colectare, pentru care studiile de piata ne indica un potential ridicat prin deseurile istorice detinute, chiar daca ritmul de generare al celor noi s-a diminuat. Cat despre bugetele alocate de clienti pentru managementul deseurilor, diminuarea nu depaseste 20%, dat fiind obligativitatea lor de a se conforma reglementarilor europene de mediu.

Articol realizat de Mariana Semcu.