cilea_ion_.jpgPreşedintele Consiliului Judeţean Vâlcea a înaintat Ministerului Transporturilor două memorii pentru reabilitarea a două tronsoane de drum, cel care leagă Râmnicu Vâlcea de staţiunea Băile Olăneşti şi varianta de ocolire a Văii Oltlui, drumul naţional 7D.

„Consiliul Judeţean Vâlcea urmăreşte cu aceeaşi atenţie menţinerea în stare corespunzătoare de exploatare şi a drumurilor naţionale. Deoarece această sarcină nu intră în competenţele administraţiei publice judeţene, preşedintele am a întreprins numeroase demersuri la instituţiile centrale ale statului pentru a interveni, conform atribuţiilor ce le revin, cu lucrări de refacere şi modernizare a drumurilor de interes naţional care traverseză judeţul Vâlcea. În această arie de preocupări se înscrie şi memoriul transmis zilele trecute ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional şi investiţii străine prin care am cerut ca drumul naţional 7D, Cîineni-Boişoara-Perişani-limită judeţul Argeş să fie cuprins în Programul de investiţii pe anul 2013 care beneficiază de finanţare de la bugetul de stat sau de la Uniunea Europeană şi instituţii financiare internaţionale”, a declarat marţi Ion Cîlea.

La ora actuală, mai spune el, starea tehnică a acestei importante artere continuă să fie total nesatisfăcătoare, deoarece partea carosabilă nemodernizată şi alunecările care se produc frecvent pe aliniamentul şoselei fac ca circulaţia să se desfăşoare în condiţii de mare dificultate.
Starea necorespunzătoare a acestui drum a fost confirmată şi prin expertiza tehnică efectuată de Direcţia Regională Craiova a Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, expertiză pe baza căreia s-a elaborat deja documentaţia de avizare a unor lucrări de consolidare, reabilitare şi modernizare.

“Un memoriu asemănător am înaintat Ministerului pentru mari proiecte şi în cazul drumului naţional DN 64 pentru tronsonul Rm.Vâlcea-Băile Olăneşti care nu mai corespunde normelor de exploatare rutieră. Acest sector de drum naţional prezintă numeroase zone cu degradări ale căii de rulare şi ale lucrărilor de susţinere de-a lungul varsanţilor. Factorii care au determinat şi determină în continuare compromiterea acestui segment de drum intens circulat constau în deteriorarea dispozitivelor de colectare, dirijare şi evacuare a apelor torenţiale de pe versanţi, colmatarea şanţurilor şi rigolelor, erodarea puternică şi repetată a părţii carosabile de viiturile mari de pe râul Olăneşti etc. Sper ca argumentaţia noastră, bazată pe realităţi care nu pot fi contestate, să găsească ecoul cuvenit la nivelul Ministerului, iar cele două drumuri naţionale să fie introduse în Programul de investiţii elaborat la nivel guvernamental”, a adăugat preşedintele CJ Vâlcea. AGERPRES