Primarul Dominic Fritz a declarat că Primăria Municipiului Timişoara are de plătit 18 milioane de lei ca despăgubiri şi cheltuieli de judecată, pentru procesele pierdute de administraţia publică locală în anul 2020, din care în mandatul său a achitat peste 14 milioane de lei, din care 500.000 de lei sunt cheltuieli de judecată.

„Primăria a plătit deja (în mandatul său, n.r.) 14 milioane de lei despăgubiri şi cheltuieli de judecată în procese pierdute şi mai avem peste 3,7 milioane de lei de achitat. Deci, total în acest an sunt 18 milioane de lei din cauza proceselor pierdute, ceea ce mi se pare o sumă mult prea mare. E clar că o primărie este dată în judecată pentru tot felul de probleme, avem în jur de 2.500 de procese pe rol, dar 18 milioane de lei, într-un singur an este mult prea mult pentru a fi acceptabil”, a afirmat Dominic Fritz într-o conferinţă de presă.

Edilul-şef a adăugat că va trebui să se lucreze la o strategie juridică, astfel încât aparatul de specialitate să nu mai facă atâtea greşeli în materie de procese, dar şi pentru a se apăra mai bine în instanţă, reducând numărul proceselor pierdute.

Dominic Fritz spune că lista proceselor pierdute este de câteva sute, cu diverse firme, cu persoane fizice, procese pierdute cu angajaţi ai primăriei, „de exemplu la Direcţia de asistenţă socială, unde fosta directoare a dat în judecată primărie (pentru că a fost schimbată din funcţie, n.r.), a câştigat procesul şi are de primit câteva sute de mii de lei”.

Un alt proces pierdut de primărie vizează o victimă a furtunii din septembrie 2017, căreia trebuie să i se plătească 100.000 de euro, prin sentinţă judecătorească definitivă.

„În urma furtunii din 2017, a avut loc încă un eveniment nefericit şi anume pe strada Borzeşti, zona I.I. de la Brad, a căzut un plop şi a accidentat grav o minoră, care prin reprezentant legal a solicitat în instanţă Primăriei Timişoara despăgubiri. Curtea de Apel a dispus plata sumei de 100.000 euro de către Primăria Municipiului Timişoara. Decizia este definitivă”, a precizat Biroul de presă al Primăriei Municipiului Timişoara.

„Suma aceasta îmi arată o lipsă sistematică de respect pentru lege, pentru că dacă pierzi procese în valoare de 18 milioane de lei într-un singur an, aceasta spune ceva despre respectul tău pentru legalitate. Aceasta este o parte din moştenirea vechii administraţii, dar se va schimba. Procesele pe care le vom pierde anul viitor vor fi tot procese care s-au pierdut în fosta administraţie. Aici poate găsim şi o parte din răspunsul la întrebarea de ce primăria nu are bani să-şi plătească  facturile”, a punctat Fritz.

Primarul susţine că nu poate exista o primărie fără astfel de cheltuieli, dar o bună parte din aceste procese puteau fi evitate şi că există o analiză în curs.

Dominic Fritz a mai menţionat că a rugat şi corpul de control să facă verificări dacă este posibilă o acţiune în regres, dar că există şi posibilitatea unor cercetări administrative din partea sa.

„Sunt în discuţii şi cu Curtea de conturi, dar care este o instituţie separată, cu mandat separat. Cred că este important ca acolo unde, în urma unor greşeli ale unor indivizi, contribuabilii timişoreni au avut de suferit daune, va trebui să vedem dacă nu se pot recupera aceste prejudicii”, a încheiat Dominic Fritz. AGERPRES