Administraţiile publice locale din judeţul Ialomiţa vor trebui să verifice instituţiile publice şi pe agenţii economici în privinţa modului de gestionare a deşeurilor rezultate din activitatea proprie, potrivit unui ordin emis de prefectul Petru-Mădălin Teculescu.

Deşi a admis, vineri, într-o conferinţă de presă, că este posibil ca acest ordin să provoace discuţii, Mădălin Teculescu a susţinut că „nu poate lăsa lucrurile aşa”, în condiţiile în care „judeţul este foarte murdar”.

„Prin acest ordin doresc să facem un pic de curăţenie în judeţ, pentru că este foarte murdar. (…) În primă fază, fiecare primar de municipiu şi oraş va face o verificare împreună cu poliţia comunitară locală şi cu Direcţia Sanitar-Veterinară atât la agenţii economici cât şi la instituţia proprie, după care, din două în două zile, prezintă un raport la Instituţia Prefectului cu privire la această temă. După ce se termină programul de control, concluziile le vom trage împreună cu reprezentanţii Consiliului Judeţean Ialomiţa, ai Gărzii de Mediu şi ai Agenţiei pentru Protecţia Mediului”, a spus prefectul.

De asemenea, el a avertizat autorităţile locale că acest control nu va fi doar de constatare a unei stări de fapt, ci vor exista şi sancţiuni în cazul în care sunt descoperite nereguli. „Unde nu s-a acţionat şi nu se acţionează vor exista sancţiuni şi metode coercitive de rezolvare a acestei probleme. Nu se poate să stăm nepăsători şi să trecem pe lângă grămezi de gunoaie, deşi se ştie că, atât în mediul urban, cât şi rural, de la 16 iulie 2009 s-au închis depozitele neconforme. România plăteşte bani grei pentru că nu s-au închis toate depozitele neconforme şi nu ne putem permite să lăsăm lucrurile aşa. De aceea, nu consider că este o depăşire a atribuţiilor prefectului de a lua atitudine, de a sensibiliza autorităţile locale să-şi facă treaba”, a adăugat Teculescu.

Potrivit ordinului emis de prefect, echipele mixte de control vor verifica, în perioada 29 martie – 9 aprilie, agenţii economici din municipiile Slobozia, Feteşti, Urziceni şi oraşele Ţăndărei, Fierbinţi Târg, Amara şi Căzăneşti, care desfăşoară activităţi de comerţ cu ridicata şi cu amănuntul la produsele alimentare şi nealimentare, restaurante şi alţi agenţi economici prestatori de servicii de alimentaţie, baruri şi alte activităţi de servire a băuturilor, unităţi farmaceutice, dar şi şcoli, grădiniţe, creşe, centre de zi şi cămine de bătrâni. Controalele vor viza în principal existenţa contractelor de salubrizare, modul de depozitare şi predare a deşeurilor rezultate din activitatea proprie, modul de gestionare a materialelor rezultate ca deşeuri la agenţii economici şi instituţiile publice care în perioada verificărilor execută lucrări de construcţii, modernizări, amenajări, reabilitări sau demolări la punctul de lucru. AGERPRES