oprescu_sorin_.jpgConstructorii chinezi sunt interesaţi să investească în realizarea autostrăzii suspendate din Bucureşti, pe care primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, a denumit-o, miercuri, drum expres.

„Am stabilit cu partea chineză măsuri concrete şi un calendar pe termen scurt, mediu şi lung, împreună cu cele mai mari companii chineze, respectiv Beijing Municipal Construction Group şi Shanghai Construction Group, cu China Communication Construction Company şi cu Banca de Dezvoltare a Chinei”, a declarat, miercuri, primarul Capitalei, Sorin Oprescu, după vizita efectuată în China săptămâna trecută.

El a spus că a semnat cu partea chineză un memorandum. „Înţelegerea pe care am făcut-o cu ei a fost aceea să-şi facă reprezentanţă la Bucureşti, să vină încoace, să intre într-o discuţie de parteneriat public-privat, cu un calendar care să fie pus în practică cu rapiditate, precum şi faptul că sunt de acord, în principiu, să ne ajute cu realizarea inelului median al Capitalei (n.r. – drumul expres), inclusiv posibilitatea de a lua de la ei aparatură medicală pentru dotarea spitalelor”, a spus Oprescu.

El a precizat că sunt patru domenii în care se va colabora cu partea chineză, respectiv dezvoltarea infrastructurii pentru transport şi alte căi de comunicaţie din Bucureşti, realizarea inelului median ca proiect pe termen lung, dotarea şi dezvoltarea spitalelor şi posibilităţi de finanţare şi operare a acestor proiecte. Oprescu a spus că le-a cerut autorităţilor chineze să-i pună la dispoziţie tot ceea ce este nevoie pentru realizarea unor trenuri magnetice de mare viteză, în Bucureşti, urmând ca aceste planuri să fie puse la dispoziţia ministrului Transporturilor.
Cu privire la lucrările de execuţie a drumului expres, în lungime de aproximativ 52 de kilometri, Oprescu a estimat că acestea vor începe în luna octombrie, urmând ca acesta să coste 700-800 de milioane de euro.

„Partenerii chinezi, respectiv Shanghai Group urmează să-şi recupereze banii din operarea şoselei suspendate pe mai mulţi ani, a spus Oprescu. Prima sapă ar putea să fie dată la sfârşitul acestui an, iar primii 16 kilometri vor fi construiţi în circa un an şi jumătate”, a apreciat primarul general. Edilul şef a explicat că inelul median, în lungime totală de 52 de kilometri, se va numi drum expres, întrucât legea nu dă voie să fie construite autostrăzi în oraş. Drumul va fi prevăzut cu porţi suspendate şi unele subterane, acolo unde există monumente peste care nu se poate construi. El a mai spus că Shanghai Group este interesat să investească şi în portul 1 Decembrie de pe viitorul canal Bucureşti-Dunăre. Din datele furnizate de primarul general, multe companii din China ar putea investi, pe termen lung, 7-8 miliarde de euro în infrastructura Capitalei, respectiv inelul median, străpungeri şi lărgiri. AGERPRES