Consiliul Judeţean Dolj a încheiat proiectul de Simplificare a Procedurilor prin Eficientizare şi Digitalizare realizat cu finanţare europeană, a cărui valoare totală se ridică la aproape 2,3 milioane de lei.
Preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Cosmin Vasile, a declarat că prin acest proiect a fost actualizat sistemul existent de management al documentelor, a fost creat un portal web pentru servicii electronice, a fost modernizat site-ul instituţiei şi au fost create peste 123.000 de dosare digitale ale arhivei CJ, după ce au fost scanate, indexate şi validate toate documentele. De asemenea, s-a creat un sistem de colectare şi votare a proiectelor propuse de cetăţeni.
„Prin acest proiect, dispare dosarul cu şină, în relaţia cu cetăţenii, pentru că noul sistem permite solicitarea, depunerea sau obţinerea de documente într-un timp cât mai scurt, cu doar câteva click-uri şi cu posibilitatea de a urmări pas cu pas evoluţia procesului de soluţionare. Prin intermediul platformei eportal.cjdolj.ro, cetăţenii interesaţi pot solicita, obţine sau depune următoarele documente: certificate de urbanism, avize pentru certificate de urbanism, înştiinţare privind începerea lucrărilor de construire/ desfiinţare, înştiinţare privind terminarea lucrărilor de construire/ desfiinţare, cerere de eliberare a documentelor de urbanism din arhivă (duplicate), prelungiri ale valabilităţii certificatelor de urbanism, prelungiri ale valabilităţii autorizaţiilor de construire/ desfiinţare, cerere de sistare a lucrărilor, avize de oportunitate, avize pe documentaţii de urbanism, certificat de edificare a construcţiei, acord prealabil pentru executarea de lucrări în zona drumurilor judeţene”, a precizat preşedintele CJ Dolj.
Obiectivul general al proiectului a fost consolidarea capacităţii Consiliului Judeţean Dolj de a asigura calitatea şi accesul la serviciile publice oferite exclusiv prin simplificarea procedurilor administraţiei locale şi reducerea birocraţiei pentru cetăţeni. AGERPRES