Consiliul Județean Cluj a lansat un concurs pentru digitalizarea instituţiei

Consiliul Judeţean Cluj a lansat un concurs pentru digitalizarea instituţiei, rolul acestuia fiind ca judeţul să devină SMART.

“Consiliul Judeţean Cluj a lansat concursul de soluţii dedicat digitalizării instituţiei şi se pregăteşte să devină primul judeţ SMART din România, prin introducerea unui sistem informatic dedicat, în scopul creşterii calităţii serviciilor furnizate cetăţenilor. Proiectul ‘Smart Territory’ este un proiect finanţat din fonduri europene, iar beneficiarul final este fiecare cetăţean care intră în contact cu Consiliul Judeţean. Acesta asigură un proces rapid, transparent, în domeniul autorizării lucrărilor de construire, se digitalizează întregul proces de depunere a documentelor necesare obţinerii autorizaţiei de construire, se digitalizează toate procedurile de verificare, redactare şi urmărire a actelor realizate de către funcţionarii din administraţie şi se asigură un standard comun la nivelul întregului Judeţ Cluj”, se arată într-un comunicat trimis de CJ Cluj.

Potrivit sursei citate, concursul de soluţii urmăreşte achiziţionarea unor servicii de dezvoltare, implementare şi mentenanţă a unui sistem informatic integrat în cadrul proiectului din fonduri europene.

“Concurenţii trebuie să depună proiecte pentru un sistem informatic integrat modern, inovator şi funcţional, care să corespundă cerinţelor impuse de Consiliul Judeţean. Câştigătorul concursului, care va obţine şi contractul de servicii a cărui valoare totală estimată este de 2.897.697,48 lei fără TVA, va trebui să creeze trei aplicaţii informatice intuitive – Atlasul Teritorial, Ghişeul Unic şi Digitalizarea Arhivei – care să aibă o grafică unitară, o arhitectură actuală şi funcţionalităţi interconectate şi interoperabile”, se mai arată în comunicat.

Termenul limită de depunere a propunerilor de soluţii este 3 august 2020, ora 16,00, iar câştigătorul concursului va fi anunţat pe 10 august. “Uitaţi de cozi la ghişee şi pierdut zile pe holurile instituţiilor. Completarea cererilor, depunerea documentelor necesare, urmărirea parcursului cererii, plata taxelor şi alte funcţiuni necesare depunerii documentelor se vor face rapid, electronic, de oriunde. Această debirocratizare nu se rezumă numai la faza de depunere a unor acte ci, mai important, se extinde la procesarea, verificarea, redactarea şi urmărirea actelor emise de administraţie. Asta înseamnă că cetăţenii nu vor mai umbla după ştampile şi semnături pe tot felul de acte, nu vor mai trebui să umble de la o autoritate la alta“, a declarat preşedintele CJ Cluj, Alin Tişe. AGERPRES