O reţea de drumuri interjudeţene, în lungime de 400 de kilometri, se va realiza până în anul 2020, cu fonduri europene, ca urmare a colaborării dintre consiliile judeţene Bihor, Satu Mare, Sălaj, Maramureş şi Cluj, a declarat marţi, într-o conferinţă de presă, Cornel Popa, preşedintele Consiliului Judeţean Bihor.

„Este pentru prima dată când autorităţile administrativ-teritoriale judeţene se pun la masă pentru a crea o structură de fluidizare rutieră, în comun, ce va fi susţinută financiar în viitoarea construcţie a Programului Operaţional Regional”, a declarat, într-o conferinţă de presă, Cornel Popa

Reţeaua interjudeţeană va îndeplini câteva obiective importante, pe lângă conexiunea cu Reţeaua Trans-Europeană de Transport (TEN-T) solicitată de UE, va face legături transfrontaliere, va aduce dezvoltare economică şi va pune în valoare zonele turistice importante ale judeţelor.

„Eu cred că raţiunea a reuşit să ne convingă pe toţi şi interesul comun pe care-l avem în a dezvolta reţeaua de drumuri judeţene. Noi dorim să susţinem zona Codrului, să facem o legătură bună între judeţe, chiar cu Maramureşul, la Seini, peste Someş, unde există o variantă ce funcţionează de zeci de ani, cu bacul, dar unde intenţionăm să facem un pod. Sperăm să putem crea o legătură între arii turistice de mare valoare, precum Ţara Oaşului şi Ţara Codrului”, a declarat Adrian Ştef, preşedintele CJ Satu Mare.

Zamfir Ciceu, preşedintele CJ Maramureş, a afirmat că, pentru judeţul pe care îl reprezintă, este un proiect vital, pentru că din cei 800 de kilometri de drumuri pe care le are acesta, nu s-a reabilitat niciun kilometru. „Acest proiect ar aduce deschiderea pe care o merită Maramureşul spre obiectivele sale turistice, bisericile de lemn, monumente UNESCO, cât ar veni şi în rezolvarea nevoilor economice ale zonei”, a spus Zamfir Ciceu.

Valoarea totală a proiectului se estimează la 225 de milioane de euro, din care Bihorului, cu 116,7 kilometri i-ar reveni o contribuţie de 59,2 milioane de euro, Cluj 33 km – 10 milioane de euro, Sălaj 60 km – 29,6 milioane de euro, Satu Mare 68 km – 55,4 milioane de euro şi Maramureş 119 km – 70,9 milioane de euro.

Finanţarea va fi asigurată din fonduri europene (85%), din bugetul naţional (13%) şi bugetul judeţean (2%). Studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice se vor depune între 15 iunie 2014 şi 15 aprilie 2015, finalizarea proiectului fiind stabilită până la finele 2020. Toate termenele stabilite de ADR N-V vor putea fi însă devansate, după cuma firma Cornel Popa, pentru a scurta cât mai mult realizarea reţelei de drumuri interjudeţene. AGERPRES