Consilierii municipali au aprobat Master Planul de Circulatie pentru Bucuresti

Consilierii municipali au aprobat proiectul de hotarare privind Master Planul General de Transport Urban in municipiul Bucuresti, care urmeaza a fi pus in aplicare de Primaria Capitalei prin serviciile de specialitate.
Master Planul General pentru Transportul Urban din Bucuresti a fost in dezbatere publica pana la data de 1 martie, apoi a fost transmis pentru studiu organizatiilor neguvernamentale si reprezentantilor mass-media, cu scopul formularii de propuneri pentru imbunatatirea lui. Potrivit proiectului, traficul rutier din Bucuresti ar trebui sa fie imbunatatit cu 20-30% peste aproximativ doi ani, cand se vor finaliza o parte dintre lucrarile la pasajele rutiere si la largirea strazilor.

De asemenea, se are in vedere refacerea instalatiilor de semaforizare in 100 de intersectii din centrul orasului si zona mediana, pe axa nord-sud si est-vest, care include si Piata Victoriei.

Componenta Public Transport Management modifica programele de semaforizare, astfel incat mijloacele de transport ale RATB sa circule in grafic. Vor fi instalate sisteme de detectie pe masini si tramvaie, pentru a se putea stabili prioritatile de trafic, iar intersectiile vor avea camere video si semafoare cu senzori care se regleaza in functie de necesitati.

Totodata, documentul vizeaza adaptarea programelor de semaforizare in functie de valorile de trafic. Astfel, daca semaforul sesizeaza ca pe una din bratele intersectiei sirul de masini este mare, sistemul va pune culoarea verde pe acea parte. In prezent, indiferent de lungimea coloanei de masini, timpul de asteptare la semafor este acelasi pentru toti. Sistemul va fi dotat cu senzori, camere de luat vederi, infrarosu si bucle inductive.

In paralel cu acest plan, politistii rutieri si specialistii Comisiei tehnice de circulatie din Primaria Capitalei lucreaza la un studiu pentru a stabili in care intersectii este posibila interzicerea virajului la stanga, masura urmand a fi luata numai in locurile unde exista posibilitatea de a se vira la dreapta si de a ocoli intersectia.

Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, a prezentat, in ianuarie, raportul final al proiectului privind actualizarea Master Planului de Transport Urban, in cadrul caruia au fost luate in considerare scenarii de dezvoltare ale orasului, pentru doua orizonturi de timp – 2013 si 2027.

Videanu atragea atentia, la acea vreme, ca, in cazul in care nu vor fi respectate recomandarile studiului general de transport, Bucurestiul ar putea deveni in 2013 un oras complet blocat in ceea ce priveste traficul rutier. Costurile totale ale proiectelor de investitii ce ar urma sa reglementeze transportul in Bucuresti ar ajunge la circa sapte miliarde de euro.

Recomandarile din strategia de dezvoltare pentru perioada 2008 – 2013 – 2027 vizeaza realizarea a 11 proiecte pentru completarea inelului interior, dintre care opt trebuie sa se finalizeze pana in 2013: modernizarea pasajului Piata Muncii, realizarea pasajului Iancului – Mihai Bravu, reconfigurarea Pietei Victoriei si a pasajului Victoria, pasajul Basarab, pasajul subteran Grozavesti – Razoare – Calea Rahovei, “strapungerea” Progresului – Viilor, pasajul subteran Piata Sudului, pasajul suprateran Splaiul Unirii – Soseaua Mihai Bravu.

Pana in 2013 trebuie realizate, potrivit primarului Videanu, si 69 de proiecte pentru parcari subterane si supraterane in zonele Gara de Nord, Piata Presei Libere, Piata Domenii, Piata Universitatii, Bd. Magheru.

La capitolul de dezvoltare si modernizare a transportului public sunt propuse sase proiecte de extensie si modernizare a liniilor de tramvai, trei proiecte de extensie a unor linii troleibuz, patru proiecte de modernizare/imbunatatire puncte de transfer: Gara de Nord, Piata Obor, Piata Sudului, Piata Eroilor, introducerea benzilor dedicate transportului public.