Concurs cu premii de 10.000 de euro pentru stabilirea identităţii vizuale a municipiului Cluj-Napoca

cluj-napoca.jpgAsociaţia “Cluj-Napoca 2021- Capitală Culturală Europeană”, înfiinţată pentru a promova candidatura municipiului pentru acest titlu, a lansat vineri cu concurs în care pune în joc premii de 10.000 de euro. Scopul concursului este acela de a-i atrage pe artiştii clujeni şi nu numai într-un demers de stabilire a identităţii vizuale a Clujului în competiţia pentru titlul de Capitală culturală europeană.

“Desemnarea acelui oraş din România care va deţine acest titlu în 2021 va avea loc în 2015-2016 şi va reveni unui juriu internaţional format din experţi în domeniile artei şi culturii, desemnat de organismele UE. Asociaţia noastră a lansat concursul public de creaţie a pachetului de identitate vizuală, un simbol pentru candidatura la titlul de Capitală Culturală Europeană. Scopul concursului este obţinerea unei interpretări vizuale reprezentative pentru proiectul Cluj-Napoca 2021 – Capitală Culturală Europeană”, a declarat vineri directorul Asociaţiei “Cluj-Napoca 2021- Capitală Culturală Europeană”, Florin Moroşanu.

Proiectul concurenţilor trebuie să ofere o interpretare vizuală reprezentativă a conceptului “East of West”, cu care Cluj-Napoca va candida la acest titlu. Juriul va fi condus de Ioan Sbârciu, preşedintele Universităţii de Arte şi Design (UAD) Cluj-Napoca, însă va fi luat în considerare şi votul publicului care îşi va putea manifesta susţinerea pentru un proiect sau altul pe site-ul asociaţiei. Data limită până la care pot fi depuse proiecte este 14 august.

Mai multe oraşe din România şi-au manifestat până în prezent dorinţa de a candida pentru titlul de Capitală culturală europeană, care se va acorda în 2021 unui municipiu din ţara noastră. Alături de Cluj-Napoca, în această competiţie intră Bucureştiul, Iaşi, Craiova, Timişoara, Sfântu Gheorghe şi Aradul. AGERPRES