bordeanu_mihai_mic.jpgDeclara Mihai Bordeanu, Lexus Balkans Division Director intr-un interviu acordat in exclusivitate Portalului national de Administratie Publica, www.Administratie.ro.

Acesta apreciaza ca, in conditiile in care Romania a inregistrat o cadere abrupta a pietei auto, marca Lexus a avut o evolutie buna, reusind sa se mentina in primii 10 jucatori din piata premium si apreciaza ca revigorare pietei masinilor noi se va produce spre finalul anului viitor.

– Domnule Mihai Bordeanu, cum apreciati ca a evoluat piata auto din Romania in prima jumatate a anului 2009?

– Piata auto din Romania – ca intreaga piata auto, la nivel mondial – a suferit un declin accentuat in 2009, ca urmare a crizei economice declansate anul trecut. Din pacate in Romania caderea a fost mult mai abrupta, comparativ cu alte piete vest sau chiar central-europene, fapt determinat si de lipsa unor politici „agresive” de reinnoire a parcului auto, de lipsa unor reglementari care sa diminueze „afacerile gri” , respectiv importurile paralele din vest (in special pe segmentul Premium), precum si de devalorizarea accentuata a leului in raport cu euro.

– Sunt industrii care au continuat sa investeasca in achizitionarea de autovehicule si in 2009, in ciuda crizei generalizate?

– Nu se poate vorbi de o industrie anume sau o anumita categorie de cumparatori care au continuat sa investeasca mai mult decat altele in achizitionarea de autovehicule. Asa cum, in vremurile bune, nu se putea vorbi de o anumita industrie sau categorie de cumparatori predominanta pentru segmentul auto. Cei care s-au aflat intr-o conjunctura favorabila, au achizitionat, altii au decis sa nu investeasca. Pentru Lexus, vorbim in continuare de un client informat, de un „connaiseur”, mai putin sensibil la discont-uri strigate „nemteste”, in gura mare.

– Ce tip de masina s-a vandut cel mai bine in primele sase luni ale anului/

– Are loc o orientare generala spre masini de dimensiuni mai mici, mai eficiente atat din punct de vedere costuri (pret si consum), cat si mai usor manevrabile in traficul tot mai aglomerat al oraselor. In ceea ce priveste marca Lexus, anul acesta cel mai bine s-a vandut modelul RX, SUV hibrid – model nou lansat anul acesta, al carui consum se situeaza la nivelul unui automobil de clasa compacta. Paradoxal, inginerii Lexus au reusit sa gandeasca o masina care sfideaza logica auto: 300 de cai putere, confort de limuzina, consum de 6,3 litri/100 km, acceleratie de la 0 la 100 km in 7.8 secunde.

– Cum a evoluat Lexus in contextul general al pietei?

– Tinand cont de structura din prezent a gamei, marca Lexus a avut o evolutie buna, reusind sa se mentina in primii 10 jucatori din piata premium. Spre deosebire de alti competitori, incercam sa pastram ne-alterata imaginea de marca, sa facem in asa fel incat, clientii Lexus sa fie mandri de masina lor, care, potrivit filozofiei Lexus exprimate inca din 1989 „va arata la fel dupa 50,000 de km ca si o masina absolut noua”.

– Ce asteptari aveti de la ultima parte a anului 2009? Care este directia in care va evolua piata auto in Romania? Aveti planuri speciale pentru Lexus?

– Speram intr-o revigorare a pietei auto din Romania, cu impact pozitiv si asupra pietei auto premium si, evident, asupra vanzarilor marcii Lexus. Acest fenomen se va produce undeva la finalul anului viitor; pana atunci ramane sa ne concentram pe promovarea imaginii Lexus in randul potentialilor clienti si mai ales pe ceea ce conteaza cel mai mult la Lexus: satisfactia deplina a clientilor.

– In urma cu 20 de ani Lexus intra oficial pe piata din SUA prin lansarea primului sau model Lexus LS 400 la Salonul auto de la Detroit. Ne aflam la cateva zile distanta fata de debutul unui alt eveniment important: Salonul auto de la Frankfurt. Care sint conceptele care si-au pastrat actualitatea?

– La Salonul International Auto de la Frankfurt de anul acesta, Lexus va fi prezent in premiera cu un concept de clasa compacta, LF-Ch, beneficiind de tehnologia de exceptie Lexus Hybrid Drive. De asemenea, va fi prezentat un facelift al navei-amiral LS si vor fi introduse mici imbunatatiri la toate modelele marcii. Fata de momentul lansarii marcii, a ramas de actualitate spiritul inovator si de avangarda, alaturi de preocuparea constanta de a oferi un maximum de satisfactie clientilor nostri.