Afirma Catalin Z. Alexandru, director general al companiei Kit Software, in interviul acordat in exclusivitate Portalului National www.Administratie.ro.

Acesta vorbeste despre modul in care compania a reusit sa se impuna in domeniul de dezvoltare aplicatii Web pe piata romaneasca, despre serviciile profesioniste oferite in momentul de fata clientilor Kit Software si despre planurile companiei pentru viitorul apropiat.

– Sub numele de Knwoledge & Innovation in Technology Software, pe scurt KIT Software, compania s-a infiintat in anul 2006, devenind in scurt timp un partener de incredere pentru colaboratorii si clientii sai. Cum a fost drumul parcurs de KIT Software in tot acest timp si care a fost strategia de dezvoltare abordata de-a lungul acestor trei ani?

– Cu peripetii. A te lansa intr-o piata IT&C pe domeniul de dezvoltare aplicatii Web e ca si cum te-ai bate cu Goliath. In sensul in care daca ii stii slabiciunile, ai sanse de castig, altfel: orice munca e in zadar. Noi ne-am axat pe dezvoltarea unei platforme de cod PHP, denumita de acum doi ani „RA PHP Framework”, (Revolutionary Algorithms) – care ne permite sa implementam magazine online „la cheie” clientilor nostril in mai putin de o saptamana de lucru. Posibil, singura firma de Web din Romania care a luat piata cu asalt.

– Care este parera dumneavoastra asupra pozitionarii KIT Software pe piata romaneasca de IT si care sunt obiectivele strategice ale companiei?

– Ne diferentiem clar. Preturile dezvoltarii pe o platforma de cod existent, reutilizabila in procent de 95% sunt clar la jumatatea pietei. Recomandarile „din gura-n gura” (mouth to mouth) probabil cea mai scumpa metoda de „marketing” sunt ceea ne duc vorba mai departe. Clientilor le plac preturile mici si produsele de calitate, iar in KIT Software se intampla acest lucru prin cunoastere si inovatie.

– Spuneti-ne ce domenii de activitate constituie grupul tinta al KIT Software si care sunt cei mai importanti clienti din portofoliul companiei.

– Dezvoltare de aplicatii intranet, magazine online, site-uri de prezentare si cam orice tehnologie Web-enabled. Din fericire, toate serviciile se muta pe Web, motiv pentru care vad un viitor stralucit in urmatorii 5 ani.

– InterGLOB Romania;

– Proiectul 24up!;

– Christopher Pub;

– Plaja The Reef (detinatorul acesteia, thereef.ro);

– Open TV (opentv.ro).

– Activitatea KIT Software se bazeaza exclusiv pe colaborarea cu institutii si companii din domeniul privat sau colaborati si cu cei din sectorul public?

– Domeniu privat. Domeniul public, in contextul politicii actuale mi se pare nebunie pentru o firma de talia noastra. Din pacate nu se respecta legea pretului cel mai mic, contracte de dezvoltare Web fiind date prin PCR (pile, cunostine si relatii). Un caz concret: gov-sport.ro unde am licitat cu cel mai mic pret din piata si cea mai ampla prezentare.

– Piata IT din Romania poate fi considerata in opinia dumneavoastra o piata saturata? Care credeti ca ar fi avantajele pe care le aveti, spre deosebire de ceilalti concurenti din piata?

– Supra-saturata. O sa-mi permit sa glumesc: noroc de criza ca mai scoate din joc „asa-zisele” companii de dezvoltare Web, optimizare SEO si alte fantezii promovate cu un marketing indarjit. Astept cu nerabdare trecerea crizei si revigorarea pietei. Din fericire, nu ma simt amenintat.

– Cum s-a incheiat anul 2008 din punct de vedere al cifrei de afaceri pentru compania pe care o reprezentati? Ce asteptari aveti pentru anul acesta?

– Pe plus. Anul acesta tot pe plus, probabil la acelasi nivel. Deci nu vad o crestere. Din 2010 incep sa demareze proiectele noastre, campanii de marketing mai agresive deci ma astept la mai multe contracte, la mai multe proiecte si in paralel o supra-dezvoltare a platformei noastre Web ce ne va permite sa devenim din ce in ce mai eficienti. Ne cam construim succesul caramida cu caramida (sau in cazul nostru, linie de cod cu linie de cod).


Articol realizat de Ionut Caluschi.