delvalle_javier.jpgAfirmă Javier Garcia del Valle, Vicepreşedinte Executiv HAPPY TOUR, într-un interviu acordat Portalului naţional de Administraţie Publică www.Administratie.ro.

Domnia Sa prezintă principalele schimbări aduse de rebranding-ul Happy Tour, strategia de business pentru următorii trei ani, precum şi situaţia pieţei de turism din România.

– Domnule Garcia del Valle, în condiţiile de criză financiară de pe piaţă, se poate spune că Happy Tour este principalul beneficiar al acestei situaţii, dat fiind sprijinul Fondului de Investiţii GED, garantul stabilităţii financiare în raport cu concurenţa?

– Suntem norocoşi să avem un acţionar puternic, dar GED va susţine compania doar dacă este profitabilă, iar aceasta depinde de felul în care noi – managementul şi întreaga echipă – performăm.

– În luna decembrie a anului trecut Happy Tour a trecut printr-un proces de rebranding. Cum au perceput clienţii dumneavoastră această schimbare?

– Foarte bine, suntem foarte multumiţi de rezultate, nu numai cele legate de rebranding, ci şi de faptul ca ne-am mutat într-un nou sediu, în clădirea de birouri Metropolis Center, din Bulevardul Iancu de Hunedoara. Clienţii şi partenerii noştri au descoperit nu doar o nouă imagine, ci şi o nouă filosofie şi un nou stil de business într-o Firmă de Turism.

– Din punct de vedere al organizării interne, Happy Tour a încheiat acest proces de reorganizare ce a început odată cu preluarea de către Fondul de Investiţii GED?

– Organizarea internă e un proces continuu. Dacă vrei ca afacerea ta să fie conectată la realitate şi actualitate, trebuie să fii într-un permanent proces de reorganizare şi îmbunătăţire a felului în care faci lucrurile să meargă pentru că întotdeauna există loc de mai bine. De exemplu, pentru a veni în întâmpinarea clienţilor, pe data de 1 mai am deschis o nouă sucursală pe Calea Moşilor şi în curând e posibil să deschidem o altă sucursală, dar aceasta va depinde de câteva detalii care trebuie rezolvate. După cum puteţi vedea, suntem într-un continuu proces de dezvoltare.

– Happy Tour este de mai bine de 10 ani lider de piaţă în industria turismului din România. Se ştie faptul că este foarte greu să ajungi numărul 1 însă şi mai greu este să te menţii acolo. Ne puteţi dezvălui din secretele acestui succes?

– Nu există niciun secret. Avem cea mai bună echipă pe care o poate avea o agenţie de turism. Avem o echipă dedicată de aproximativ 100 de persoane care ţine cont de nevoile clienţilor. În situaţia recent creată de cenuşa vulcanului oamenii din echipa noastră au rămas la birou după orele de lucru pentru că şi-au dat seama că era nevoie de ei. Acest tip de atitudine este ceea ce diferenţiază o companie de celelalte.

– A schimbat în vreun fel criza financiară planurile de dezvoltare ale Happy Tour?

– Nu chiar. Într-un plan de dezvoltare există mai mult elemente. În privinţa unora dintre ele e posibil să se fi înregistrat mici întârzieri cauzate de situaţia economică, în timp ce în cazul altora criza a creat oportunităţi, astfel încât per ansamblu nu a schimbat nimic, planurile Happy Tour sunt încă în vigoare şi în curs de implementare.

– Se ştie foarte bine faptul că experienţa dvs. managerială este foarte bogată; aţi activat atât pe piaţa din Spania, cât şi pe cea din SUA. Ce v-a convins să vă îndreptaţi către o piaţă tânără aşa cum este cea din România?

– Au fost mai multe motive care m-au făcut să iau decizia de a veni aici. În primul rând faptul că veneam alături de o companie foarte solidă, serioasă şi de încredere precum GED care avea un proiect foarte clar stabilit, iar în al doilea rând faptul că veneam la Happy Tour, liderul agenţiilor de turism din România, dar şi faptul că, aşa cum aţi spus, fiind vorba de o piaţă tânără, am văzut în asta o provocare după ce am lucrat în trei dintre cele mai complicate şi dezvoltate pieţe: UK, USA şi Spania.

– Care este strategia de business a Happy Tour pe următorii 3 ani sub conducerea dumneavoastră?

– Asta-i clar: nu numai să ne menţinem şi să ne dezvoltăm ca lider de piaţă în ţară, dar şi să ne diferenţiem de competiţie oferind clienţilor noştri o paletă completă de servicii de foarte bună calitate, orientate către consumatori, făcându-i pe aceştia să înţeleagă că având pe Happy Tour drept partenerul lor de călătorie este un mare avantaj pentru ei din punct de vedere al economiilor, profesionalismului şi eficienţei.

– Care credeţi că este principalul pericol pentru obiectivele dvs.: concurenţii sau situaţia precară a pieţei?

– Aş spune că ambele şi aş vrea să explic: nu mi-e deloc teamă de competiţie, adică de competiţia fair-play, căci aceasta mă va forţa să mă dezvolt, să fac lucrurile mai bine; pe de altă parte mi-e teamă de competiţia lipsită de fair-play, de anumite practici care se folosesc în această piaţă şi care afectează credibilitatea şi stabilitatea domeniului nostru de activitate întrucât aceste practici nu pot fi susţinute pe termen lung, însă, atâta timp cât se întâmplă, firmele de turism care le folosesc trimit un mesaj greşit clienţilor noştri şi va fi foarte greu să-i facem pe clienţi să înţeleagă că ceea ce făceau respectivele firme nu era corect şi nu era deloc profesionist şi nu se pot aştepta ca o companie precum Happy Tour să procedeze la fel, întrucât nu o vom face. Iar în ceea ce priveşte piaţa, desigur că suntem foarte atenţi la evoluţia economiei, întrucât ne aflăm într-un domeniu de activitate care este puternic influenţat de căderile şi revenirile economiei.

– Din punctul dvs. de vedere în ce direcţie credeţi că se îndreaptă piaţa în acest moment? Este pregătită pentru deblocare?

– Piaţa îşi revine încetul cu încetul. Încă nu este nici pe departe comparabilă cu 2008, dar începem să vedem câteva semne pozitive. Unele companii au fost puternic afectate de criză şi nu este sigur că vor putea supravieţui, dar cele care vor trece de anul 2010 vor avea un viitor frumos.

– Şi ultima intervenţie: Happy Tour mai are surprize pentru consumatorii de travel din România?

– Cum spuneam, este întotdeauna loc de mai bine, iar planurile noastre de dezvoltare încă există, deci Happy Tour va face tot posibilul pentru a-şi surprinde zilnic prietenii şi clienţii cu servicii din ce în ce mai bune.