CL Timişoara a aprobat reactualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru perioada 2016-2030

Consilierii locali din Timişoara au votat proiectul de hotărâre privind actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) pentru Polul de Creştere Timişoara, care datează din anul 2015 şi urmăreşte crearea unui sistem de transport durabil, pliat pe nevoile comunităţilor componente, administraţia putând benefic ia de fonduri europene pentru realizarea acestor obiective.

Reactulizarea cuprinde cinci obiective strategice care privesc accesibilitatea, siguranţa şi securitatea, mediul, eficienţa economică şi calitatea mediului urban. Acestea presupun realizarea sistemului de transport în comun tip metrou în Timişoara, construirea de pasaje inferioare în oraş, extindere linie cale tramvai pe Calea Torontalului, autostradă pentru biciclete, sistem de transport public integrat metropolitan utilizând reţeaua de tramvai urbană şi reţeaua feroviară în zona aglomeraţiei urbane Timişoara, artere noi de circulaţie şi extinderea celor existente, achiziţionarea a 15 tren-tramvaie.

În referatul care însoţeşte proiectul de hotărâre se arată că Guvernul a emis în acest an OUG 88/2020 “privind elaborarea unui portofoliu de documentaţii tehnico-economice aferente pregătirii de proiecte pentru perioada 2021-2027, cu finanţare din POAT 2014-2020, iar oraşele şi municipiile din România pot primi bani europeni pentru proiecte de infrastructură şi pentru mobilitate şi regenerare urbană”.

Primăria Timişoara are oportunitatea de a înainta proiecte cuprinse între 5 şi 15 milioane de euro fără TVA, echivalentul în lei.

Planul de Mobilitate Urbană Durabilă se referă la perioada 2016-2030 şi acoperă polul de creştere Timişoara, format din municipiul Timişoara şi comunele Becicherecu Mic, Bucovăţ, Dudeştii Noi, Dumbrăviţa, Ghiroda, Giarmata, Giroc, Moşniţa Nouă, Orţişoara, Pişchia, Remetea Mare, Săcălaz, Şag, Sânandrei, Sânmihaiu Român. AGERPRES