Consiliul Judeţean Timiş a anunţat că municipiul Timişoara ar putea avea centură feroviară care să scoată traficul de marfă din centrul oraşului, administraţia judeţeană având deja lansată licitaţia publică pentru serviciile de realizare a studiului de fezabilitate.

„CJ Timiş îşi propune să realizeze un traseu de cale ferată cu racord la magistrală la Remetea Mare, trecând prin Ghiroda, Giarmata, Pişchia, Sânandrei şi racord la linia Ronaţ – Arad. Valoarea estimată a contractului, conform studiului de piaţă realizat, este de 9.800.000 lei, la care se adaugă 2.352.000 lei TVA, valoarea totală fiind de 12.152.000 lei cu TVA, din care 800.000 pentru anul 2022”, au transmis reprezentanţii CJ Timiş.

Pentru această investiţie există un studiu de prefezabilitate din anul 2009, dar acum, în contextul lucrărilor la calea ferată pe culoarul paneuropean IV, s-a repus pe tapet ideea realizării unei centuri feroviare. Studiul de fezabilitate scos la licitaţie este menit a stabili culoarul final şi valoarea investiţiei.

Firmele interesate de realizarea documentaţiei pot depune oferte până în 20 iulie. Câştigătorul licitaţiei va avea la dispoziţie 12 luni pentru predarea studiului de fezabilitate.

Realizarea unei centuri feroviare, în special pentru transportul de marfă, având în vedere şi interconectarea Aeroportului Internaţional Traian Vuia cu magistrala 900, contribuie la eliminarea blocajelor şi a disconfortului creat de traversarea trenurilor de marfă prin centrul Timişoarei.

Magistrala 900 de cale ferată, al cărui traseu este Bucureşti Nord – Roşiori – Craiova – Filiaşi – Caransebeş – Timişoara Nord, străbate teritoriul judeţului pe relaţia Lugoj – Timişoara. Aceasta face parte din Coridorul IV paneuropean.

Ca politică de transport alternativ, în condiţiile creşterii traficului rutier, transportul pe calea ferată reprezintă un segment foarte important atât pentru dezvoltarea teritoriilor, cât şi pentru economia zonei. AGERPRES