CJ Bihor investeste in informatizarea integrata a judetului

Consiliul Judetean Bihor va realiza, in urmatoarele 15 luni, un sistem informatic integrat de interconectare si comunicare rapida in caz de inundatii sau alte dezastre intre Comitetul Judetean pentru Situatii de Urgenta si comitetele locale de la nivelul celor o suta de primarii din judet.
Vicepresedintele CJ, Stefan Seremi, si prefectul Mircea Ghitea au anuntat in conferinta de presa, faptul ca forul judetean este aplicantul principal si castigatorul unui proiect PHARE CBC Romania-Ungaria 2005/INTEREG III A, in valoare de 496.000 euro, din care 57.500 de euro este contributia CJ Bihor. Prin acest proiect, se doreste ca toate informatiile sa circule foarte rapid intre factorii responsabili implicati in cazul unor situatii de urgenta. In acest sens, se vor achizitiona, prin licitatie, calculatoare si aparatura de comunicare de tip video-conferinta, in 30% din primarii si in cele 12 institutii oradene cu raspundere: Prefectura, CJ Bihor, Comitetul pentru Situatii de Urgenta “Crisana”, Inspectoratul de Politie, Jandarmi, Directia Ape Crisuri, SC Electrica, Directia telecomunicatii, Imbunatatiri Funciare, Agentia de Protectie a Mediului, Serviciul Meteo, Crucea Rosie).

Comunicarea intre aceste institutii se va baza pe telefonie VoIP, prin internet. De asemenea, se va realiza o harta electronica a judetului Bihor, care va fi disponibila pe fiecare terminal al sistemului centralizat. Tehnologia IT si de comunicatii de ultima generatie, studiile si baza de date geo-spatiale vor fi gestionate si intretinute de 9 angajati, in principal informaticieni, pentru care s-au creat aceste noi locuri de munca. In proiect se prevede si pregatirea personalului din primarii.

Partenerii CJ Bihor la acest proiect sunt CJ Arad, CJ Timis, Directia Ape Crisuri si ISU “Crisana”, precum si Autoguvernarea Hajdu-Bihar, din Ungaria, o conditie de eligibilitate a proiectului. “Proiectul nostru va fi evident util si pentru partea ungara, atata timp cat judetul Bihor va fi capabil sa avertizeze, cu maxim de rapiditate, despre acele situatii in care si teritoriul ungar poate fi afectat de inundatii sau poluari pentru a putea lua rapid masurile necesare”, a declarat prefectul Mircea Ghitea.

Activitatile pentru crearea sistemului integrat de informatizare vor fi demarate la 1 septembrie 2007 si se vor finaliza pe 31 noiembrie 2008.